همشهری‌آنلاین: مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به این که بارش متناوب برف در تهران تا بعد از ظهر یکشنبه 26 دی در پایتخت ادامه دارد.

برف

به گزارش ایسنا، مهندس محسن جباری افزود، نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که بارش برف از حدود ساعت 19 شنبه در تهران آغاز می‌شود و تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه دارد.

وی افزود: از روز دوشنبه هوا در تهران رو به صاف شدن رفته، اما احتمال بارش پراکنده در این روز همچنان ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران  گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در تهران کاهش یافته و به 4- درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

وی با اشاره به این که دمای هوا تا پایان هفته زیر صفر خواهد بود و یخبندان را در پایتخت خواهیم داشت ، افزود: به این ترتیب طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری خواهد بود، اما بارشی نداریم.

مدیر کل هواشناسی استان تهران خاطرنشان کرد: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران ابری گاهی با بارش برف بتدریج کاهش ابر در پاره‌ای نقاط مه آلود خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 3- و 3 درجه سانتیگراد می‌رسد.

همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران صاف در ارتفاعات نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با مه رقیق خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای پایتخت در این روز به 4- و 3 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور در جنوب غرب، غرب، جنوب، برخی مناطق مرکز، شمال غرب بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز، تهران و سواحل شمالی ابرناکی ، بارش برف و باران و سپس کاهش دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

این سامانه از اواخر وقت امروز شمال شرق و برخی نقاط شرق را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از بعد از ظهر روز یکشنبه ابتدا در جنوب غرب و به تدریج در غرب و مراکز از میزان ابرها کاسته خواهد شد، ولی در سواحل شمالی، شمال شرق ، برخی مناطق شرق و جنوب شرق بارش‌ها به تناوب ادامه خواهد داشت.

در روز دوشنبه نیز تنها در سواحل شرقی دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود. همچنین سواحل خلیج فارس در سه روز آینده مواج می‌باشد.

کد خبر 125834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز