چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ویژه از بارش شدید برف و باران در کشور خبر داد.

به گزارش سازمان هواشناسی، بر این اساس سامانه‌ای که هم اکنون در نیمه غربی کشور فعال است، تا اواخر پنجشنبه (7 بهمن) به فعالیت خود در بخش‌های مختلف کشور ادامه می‌دهد و در روز جمعه همراه با کاهش دما در سطح کشور بویژه‌ در نیمه غربی، بارش این سامانه به صورت پراکنده به نیمه شمالی کشور محدود می‌شود.

بر اساس این گزارش در روز شنبه با نفوذ سامانه جدید به کشور، در مناطق غربی و شمال غربی بارش برف شروع می‌شود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه (10 و 11 بهمن) نیمه غربی و بخش‌های جنوبی کشور تحت تاثیر این سامانه، درگیر بارش‌های شدید برف و باران خواهند بود.

شایان به ذکر است به سبب فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور استان‌های واقع در نیمه غربی کشور با بارش باران و برف مواجه خواهند بود. در روز پنجشنبه (7 بهمن) علاوه بر مناطق فوق بارش باران به تدریج مناطق شمال شرق و شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد که در این روز در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز، بارش‌ها به صورت پراکنده است. از سوی دیگر در روز جمعه (8 بهمن) در اغلب استان‌های کشور بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

همچنین، از مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز خبر می‌رسد شاخص کیفیت هوا همچنان در شرایط ناسالم است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های منوکسیدکربن و دی اکسید گوگرد افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است همچنین در میزان غلظت آلاینده ‌اوزون تغییری ملاحظه نمی‌شود که بدین ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم است.

کد خبر 126752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز