گروه شهری: درحالی‌که سایت‌های جهانی هواشناسی از کاهش دما و شروع بارش برف از آسمان تهران برای شب 25 دی خبر داده‌اند، مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز از آغاز موج جدید بارندگی‌ها از اواخر وقت 25 دی ، خبر داد.

weather

جباری با اشاره به ورود سامانه جدید بارش‌ها به تهران گفت: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد یک سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه ویکشنبه تهران را فرا می‌گیرد که بر این اساس، بارش‌ها مجددا در پایتخت آغاز می‌شود.آنطور که مدیرکل هواشناسی استان تهران می‌گوید، سامانه بارشی جدید ضعیف‌تر از سامانه قبلی خواهد بود. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که آسمان تهران امروز، به‌تدریج ابری شود و بارش باران و برف توام با مه در پایتخت رخ دهد.

به گفته جباری، پیش‌بینی می‌شود آسمان روز یکشنبه(فردا) در تهران نیز ابری، همراه با بارش برف و باران باشد. جباری افزود: حداقل دما در روز یکشنبه با 3 درجه کاهش به 3 درجه زیر صفر می‌رسد و حداکثر دما نیز 3 درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. سازمان هواشناسی کشور همچنین در اخطاریه ویژه‌ای که روز گذشته اعلام شد، پیش‌بینی کرد که برای امروز (شنبه)، بارش برف در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و نیمه شرقی خوزستان از شدت بیشتری برخوردار است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تردد خودروها در این استان‌ها به‌ویژه در گذرگاه‌های ارتباطی منطقه با اختلال مواجه شود.

این سازمان برای روز یکشنبه نیز بارش برف در استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین بارش باران و برف در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و گیلان را پیش‌بینی کرد و اخطار داد که تردد خودروها در این استان‌ها به‌ویژه‌ در گذرگاه‌های ارتباطی با اختلال مواجه می‌شود. سازمان هواشناسی همچنین برای مناطق گرمسیر کشور آبگرفتگی معابر عمومی را پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 125768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز