چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل هواشناسی استان تهران از کاهش شدید دما از فردا و بارش برف و باران از بعد از ظهر شنبه در پایتخت خبر داد.

 مهندس محسن جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران نیمه ابری با بارش پراکنده خواهد بود و در روز جمعه آسمان صاف تا کمی ابری است.

 وی با اشاره به کاهش حدود چهار درجه‌ای دما تا روز جمعه در تهران خاطرنشان کرد: بر این اساس پیش‌بینی‌ می‌شود حداقل دمای تهران در این روز به سه درجه سانتیگراد به زیر صفر برسد.

 جباری با اشاره به این که سامانه بارشی ضعیفی از بعد از ظهر شنبه تهران را فرا می‌گیرد به ایسنا گفت: بر این اساس بارش برف و باران در تهران پیش‌بینی‌ می‌شود که این بارش‌ها به صورت پراکنده در روز یکشنبه نیز ادامه داشته و از روز دوشنبه آسمان تهران صاف خواهد شد.

 مدیر کل هواشناسی استان تهران تصریح کرد: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران صاف گاهی نیمه‌ابری در پاره‌ای نقاط با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت صاف در اوایل شب بتدریج ابری و بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 9 درجه سانتیگراد می‌رسد.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: آخرین نقشه های پیش یابی در روز پنجشنبه عبور موج تراز میانی جو را در غالب نقاط نشان می‌دهد که به تناوب ابرناکی، بارش باران و در نواحی جنوبی با رعد و برق و در نواحی مرتفع و سرد سیر بارش برف پیش‌بینی‌ می‌شود.

 با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر علاوه بر تشدید بارش، کاهش دمای هوا نیز در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، این کاهش دما در روزهای پنجشنبه و جمعه به نواحی شرقی نیز کشیده خواهد شد.

 در 24 ساعت اول بارش در غرب ، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، تنگه هرمز و برخی مناطق شرق از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. از بعد از ظهر روز پنجشنبه از سمت غرب کشور از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و بتدریج از اواسط روز جمعه از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد و این در حالیست که از سمت غرب سامانه بارشی دیگری کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و بارش‌ها آغاز خواهد شد.

کد خبر 127245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز