همشهری آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران از قطع بارش‌ها در تهران خبر داد و گفت: دمای هوا از یکشنبه ( 24 بهمن) در پایتخت افزایش می‌یابد.

مهندس محسن جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی افزود: نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه‌شنبه بارشی را در پایتخت نشان نمی‌دهد.

 وی افزود: بررسی این نقشه‌ها همچنین نشان می‌دهد از روز یکشنبه بارش‌ها در تهران قطع و دما به تدریج افزایش خواهد یافت.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران تصریح کرد: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری و رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2- و 8 سانتیگراد می‌رسد همچنین در روز دوشنبه صاف با رشد ابر در ارتفاعات گاهی با وزش باد‌ خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 9 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 سازمان هواشناسی کشور همچنین در اخطاریه ویژه‌ای اعلام کرد: به سبب تشدید بارش برف و باران در ساحل دریای خزر و دامنه‌های البرز، آب گرفتگی در سطح شهرها و اختلال در تردد جاده‌ها بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود. همچنین کاهش 5 تا 10 درجه دما برای شمال غرب،‌استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز تا صبح روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

 آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی نیز نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در نوار شرقی، سواحل شمالی، مرکز، تهران و بخش‌هایی از غرب کشور است که پیش‌بینی می‌شد این سامانه در اوایل روز یکشنبه از شرق کشور خارج شود.

 با این نگرش برای این نواحی بارش باران، وزش باد و در مناطق سرد سیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود شایان ذکر است بارش در جنوب شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. طی روز شنبه و یکشنبه بر روی نیمه شمالی کشور ابتدا کاهش دما و سپس از اواسط روز یکشنبه بویژه در سواحل دریای خزر افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه با نفوذ زبانه سامانه پرفشار در نیمه شمالی کشور دمای هوا به حالت عادی بازخواهد گشت. در همین مدت سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است. تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر تشکیل توده گرد و خاک در شمال کشور عراق است. از این رو استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود خواهد بود.

کد خبر 128030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز