یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در حداقل 15 استان کشور از سه‌شنبه 19 بهمن هشدار داد.

برف

 به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرد: یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه ( 19 بهمن) از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و تا پایان هفته جاری به تناوب در نیمه جنوبی کشور سبب بارش برف و باران می‌شود. بر این اساس در روز سه شنبه در استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان،‌ چهار محال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان و در روز چهارشنبه در استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، کرمان، یزد، اصفهان و همدان بارش برف و باران و سپس کاهش دما رخ خواهد داد.

 بیشترین فعالیت بارشی طی این دو روز در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، جنوب اصفهان و شمال فارس خواهد بود. در روز پنج شنبه با نفوذ پرفشار عرضهای میانی به سواحل دریای خزر، علاوه بر نیمه جنوبی کشور بارش باران و برف سواحل دریای خزر را نیز در بر می‌گیرد که فعالیت بارشی در روز جمعه در سواحل دریای خزر همچنان ادامه می‌یابد.

بیشترین بارش در روز پنج شنبه در استانهای سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان پیش بینی می‌شود.

 طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای برخی مناطق جنوب شرق و شرق افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. در دو روز آینده خلیج‌فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز سه شنبه برای نوار شمالی افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

 از روز سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود. بنابراین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استانهای واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بتدریج استان‌های واقع در مرکز و سپس روز پنجشنبه علاوه بر مناطق غربی، مناطق شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد، که سبب بارش باران و برف گاهی رعد و برق و وزش باد برای مناطق مذکور می‌شود.

بر این اساس آسمان تهران در روز دوشنبه کمی ابری و غبار صبحگاهی در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 8 می‌رسد همچنین در روز سه‌شنبه کمی ابری در اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 7 می‌رسد.

کد خبر 127532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز