پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دستکم پنج نفر در درگیری در کلانشهر ابیجان ساحل عاج کشته شدند.

ivory coast

خبرگزاری اتریش از ابیجان گزارش داد، درگیری میان نیروهای امنیتی و هواداران اپوزیسیون روز سه شنبه زمانی بالا گرفت که معترضان علیه لورن باگبو، رئیس جمهور بازنده تظاهرات کردند.

درگیری ها در منطقه ابوبو (Abobo) ابیجان ساعت ها به طول انجامید. پس از این درگیری‌ها بود که اجساد دو تظاهرکننده و سه پلیس در خیابان بر جا ماند.

صدای شلیک گلوله به صورت مجزا قابل شنیدن بود. یکی از شاهدان عینی گفت هفت جسد را دیده است و این نیروهای امنیتی بودند که به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند. منطقه ابوبو مرکز الحسن اوتارا، رییس مخالفان محسوب می‌شود.

از بعد از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ساحل عاج در نوامبر سال 2010 ، بنا به اعلام سازمان ملل تاکنون بیش از 200 نفر در این کشور کشته شده اند.

بنا به آنچه مقامات انتخاباتی منتشر کردند و سازمان ملل هم این نتایج را به رسمیت شناخت، اوتارا با هشت درصد آرای بیشتر در این انتخابات پیروز شد. شورای قانون اساسی ساحل عاج که تحت کنترل باگبو قرار دارد، این نتایج را نامعتبر اعلام کرده و پس از بازشماری آرا، باگبو را پیروز اعلام کرد که البته با انتقادات بین المللی مواجه شد.

در همین حال، بحران سیاسی در ساحل عاج موجب افزایش قیمت کاکائو شده است. قیمت این ماده برای تحویل در ماه مارس بعدازظهر امروز در بازارهای بین المللی 1.4 درصد افزایش یافت. ساحل عاج بزرگ ترین صادر کننده کاکائو در جهان است.

کد خبر 125587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز