چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: لورن باگبو که در انتخابات ریاست جمهوری ساحل عاج شکست خورد، اما حاضر به واگذاری این سمت به پیروز این رقابت نیست، ظاهرا قصد دارد وارد مذاکرات مسالمت آمیز برای حل بحران در کشورش شود.

United Nations troops from Niger prepare for a patrol on the streets of Abidjan

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، بنا به اعلام جامعه غرب آفریقا (اکوواس ECOWAS) وی قصد دارد به "مذاکراتی بدون پیش شرط" وارد شود.

جیمز بهو (James Gbeho)، رییس کمیسیون اکوواس امروز در ابوجا، پایتخت نیجریه، اعلام کرد، باگبو همچنین وعده داده که به زودی محاصره محل استقرار الحسن اوتارا، رییس جمهور منتخب ساحل عاج لغو شود.

به گفته این مقام آفریقایی، اوتارا هم پیام داده که می خواهد "خروج شرافتمندانه" باگبو را میسر سازد. اما هنوز مشخص نیست که آیا باگبو حاضر است از سمت خود کناره گیری کند یا خیر. روز گذشته میانجی گر اکوواس و اتحادیه آفریقا (AU) درباره تسلیم دفتر ریاست جمهوری به اوتارا رایزنی کردند.

جامعه بین المللی اوتارا را به عنوان رییس جمهور قانونی این کشور غرب آفریقایی به رسمیت شناخته است. مقر اصلی وی در هتلی در شهر بندری ابیجان تحت محاصره هواداران باگبو قرار گرفته و 900 نیروی صلح بان سازمان ملل از آن حمایت می‌کنند.

کد خبر 124967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز