شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خشونت جنگ داخلی در ساحل عاج ممکن است گریبان هر کسی را بگیرد، کما اینکه سفیر آلمان در این کشور هم از این ناآرامی ها در امان نماند.

ایست بازرسی در ابیجان

اشپیگل آنلاین از هامبورگ گزارش داد به تازگی به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد استفان کلر (Stephan Keller) اواخر ماه مارس همراه محافظان خود عازم مهمانی ناهار خصوصی در یک رستوران  بود که مجبور می شود به خاطر ایست بازرسی پلیس متوقف شود.

حدود 10 تا 12 فرد مسلح از این دیپلمات 65 ساله می‌خواهند از خودرو خود پیاده شود. این مردان که ظاهرشان به پلیس می‌خورد، سلاح و دیگر تجهیزات محافظان سفیر را می گیرند و گذرنامه‌های آلمانی آنها را ضبط می‌کنند.

اوضاع زمانی رو به وخامت می گذارد که جوانانی از محله فقیرنشین به صحنه می آیند. پس از آنکه پلیس محلی، محافظان را خلع سلاح کرد و از آنها خواست بازگردند، مردم شروع به سنگ پرانی به سوی هیات دیپلماتیک آلمان کردند. در حالی که خودرو سفیر آلمان به خاطر ضدگلوله بودن آسیب چندانی ندید، اما شیشه عقب خودرو دوم سفارت که ضدگلوله نبود، شکست.

پلیس ساحل عاج تجهیزات محافظان را به سفارت آلمان بازگردانده و بابت این جریان عذرخواهی کرده است. در همین حال سفیر آلمان هم به وزارت امور خارجه کشورش قول داده است که سفرهای خود را در ساحل عاج محدود به "سفرهای مطلقا ضروری" کند.

کد خبر 132480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز