دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم شش نفر در جریان درگیری‌های دو روز گذشته میان نظامیان و مردم در ساحل عاج کشته شدند.

به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از منابع رسمی اعلام کرد: نزاع و درگیری میان نظامیان نیروهای جمهوری و جوانان ساکن منطقه واووآ (Vavoua) در غرب ساحل عاج دست کم شش کشته و تعدادی مجروح بر جا گذاشت.

ارتش ساحل عاج در بیانیه ای اعلام کرد: تعدادی از جوانان ساکن واووآ مسلح به اسلحه کالیبر 12 قصد یورش به اردوگاه نظامیان این شهر را داشتند. این اردوگاه در منطقه ای قرار دارد که از سال 2002 میلادی کنترل آن در دست شورشیان سابق ساحل عاج قرار داشت.

در بیانیه ارتش آمده است: نظامیان که ابتدا با شلیک هوایی قصد عقب راندن مهاجمان را داشتند در واکنش به پیشروی آنان که برخی مسلح بودند به شدت تیراندازی کردند.

خبرگزاری دولتی فرانسه به نقل از پل کوفی کوفی (Paul Koffi Koffi) وزیر دفاع ساحل عاج تعداد کشته شدگان را پنج نفر اعلام کرد و نوشت که به دلیل وخامت حال برخی از مجروحان احتمال افزایش شمار تلفات قوی است.

از زمان پایان یافتن بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری در ساحل عاج که به مرگ سه هزار تن انجامید تا کنون چنین وقایع مرگباری توسط نیروهای جمهوری بی سابقه نبوده است.

در ارتش جدید این کشور عوامل عملیاتی عمدتا شورشیان سابق هستند که در به قدرت رساندن آلاسان اواتارا رییس جمهوری کنونی ساحل عاج و برکناری لوران باگبو رییس جمهوری سابق ساحل عاج نقش مهمی داشتند.

پاریس در چارچوب سیاست بازگشت به قلمرو مستعمره های سابق خود بویژه در دوران بحران اقتصادی، همچنان تلاش می کند نفوذ و حضور خود را در این کشور حفظ کند.

آخرین نقشی که فرانسه در این زمینه ایفا کرد کمک به نشستن اواتارا بر مسند قدرت به جای باگبو بوده است.

کد خبر 154297
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز