همشهری آنلاین: دادستان دیوان بین‌المللی کیفری روز شنبه به ساحل عاج وارد شد تا تحقیقاتی را درباره خشونت‌های رخ داده پس از انتخابات که حدود 3000 کشته بر جا گذاشت، انجام دهد.

ivory

خبرگزاری آلمان از ژوهانسبورگ گزارش داد، درگیری‌ها زمانی بالا گرفت که لوران باگبو، رییس جمهور وقت ساحل عاج از تحویل قدرت به الحسن اوتارا، رقیب خود سر باز زد. جامعه بین‌المللی وی را به عنوان پیروز انتخابات نوامبر به رسمیت می‌شناخت.

قضات دیوان بین‌المللی کیفری در ماه جاری میلادی حکم دادند که دو طرف درگیری مرتکب جرایمی شده‌اند و باید تحقیقات انجام گیرد.

لوییز مورنو اوکامپور، دادستان دیوان روز جمعه به این کشور غرب آفریقایی وارد شد تا با قربانیان خشونت و نمایندگان جناح‌های مختلف ملاقات کند.

درگیری‌ها بین دو طرف پس از آنکه باگبو در ماه آوریل بازداشت شد و اوتارا به ریاست جمهوری رسید، خاتمه یافت. رییس جمهور سابق همچنان در بازداشت خانگی است.

مورنو اوکامپو می‌گوید امیدوار است تحقیقاتش امکان حرکت رو به جلوی ساحل عاج را فراهم آورد. وی بلافاصله پس از ورود به ساحل عاج با گوئیلامه سورو، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

این کشور کمیته آتش‌بس و آشتی ایجاد کرده و تلاش دارد رخدادهای اخیر را حل و فصل کند، اما هواداران باگبو بی‌اعتمادی خود را نسبت به این نهاد که دولت اوتارا ایجاد کرده، ابراز داشته‌اند.

صدها هزار نفر با وجود گذشت چند ماه از پایان درگیری‌ها آواره هستند، زیرا بیم دارند که پس از بازگشت به خانه‌های‌شان درگیری‌ها دوباره شعله‌ور شود.

کد خبر 148484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز