جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه ماه پس از انتخابات پارلمانی در ساحل عاج، گوئیلامه سورو (Guillaume Soro) نخست وزیر این کشور همراه با کابینه‌اش استعفا دادند.

ivory coast

خبرگزاری آلمان گزارش داد، در مراسمی که از تلویزیون ساحل عاج پخش شد، سورو استعفای خود را به الحسن اوتارا، رییس جمهور این کشور تقدیم کرد و گفت دلیل استعفایش این است که دست نمایندگان در انتخاب نخست‌وزیر باز باشد.

این استعفا در پی مشخص شدن نتایج رسمی انتخابات 11 دسامبر روی داده است. بر اساس این نتایج، حزب ادغام جمهوری‌خواهان (RDR) وابسته به اوتارا حدود 55 درصد آرا و 138 کرسی از 253 کرسی پارلمان را کسب کرده است. حزب دموکراتیک (PDCI) از متحدان اوتارا هم 34 درصد آرا (86 کرسی) را کسب کرد. حزب جبهه ملی ساحل عاج (FPI) وابسته به لوران باگبو، مخالف و سلف اوتارا هم این انتخابات را تحریم کرده بود.

 نبرد قدرت چند ماهه

باگبو و اوتارا پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2010 به صورت متقابل یکدیگر را به تقلب متهم می‌کردند. در پی چند ماه نبرد قدرت که حدود 3000 کشته به جا گذاشت، این درگیری‌ها در آوریل 2011 با بازداشت باگبو خاتمه یافت. وی ماه نوامبر در برابر دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه قرار می‌گیرد. وی متهم به جنایت علیه بشریت است.

کد خبر 163034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز