شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان گروه بحران بین‌الملل (ICG) درباره قریب الوقوع بودن جنگ داخلی در کشور ساحل عاج واقع در غرب آفریقا هشدار داد.

ivory coast

خبرگزاری آلمان از نایروبی گزارش داد، این گروه در تازه ترین گزارش خود درباره آفریقا تصویری غم انگیز از این قدرت اقتصادی غرب آفریقایی ارایه داده است.

بیش از سه ماه است که در ساحل عاج، نبرد تلخی بر سر قدرت میان لوران باگبو، رییس جمهور نامنتخب و الحسن اوتارا، پیروز انتخابات که مورد تایید جامعه بین‌المللی قرار گرفته است، جریان دارد.

این گزارش کارشناسان هشدار می‌دهد: جامعه بین المللی باید بداند که رییس جمهور نامشروع قصد دارد ساحل عاج را به آنارشی و فاجعه‌ای اقتصادی بکشاند.

بنا بر این گزارش، به همین خاطر همه امیدها برای روابط حسنه میان همسایگان، صلح و پیشرفت اقتصادی در غرب آفریقا شکست خورده به نظر می‌رسد.

در این گزارش آمده است که به خاطر تشدید خشونت در روزهای اخیر، محتمل‌ترین سناریو برای ساحل عاج «درگیری مسلحانه با خشونت گسترده علیه غیرنظامیان است که می‌تواند به مداخله نظامی کشورهای همسایه منجر شود.»

اکوواس (جامعه دولت های غرب آفریقا) از هفته‌ها پیش تهدید کرده است که احتمال مداخله نظامی به عنوان آخرین ابزار را مد نظر قرار می‌دهد. روز پنجشنبه نیروهای امنیتی وفادار به باگبو 6 تظاهرکننده را با شلیک گلوله کشتند.

کد خبر 129676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز