همشهری آنلاین: منابع عراقی اعلام کردند که عمرو موسی با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در نجف دیدار کرد.

آیت الله علی سیستانی

به‌ گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری براثا، عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه سفر خود به عراق روز دوشنبه در نجف با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه دیدار کرد و ایشان را در جریان رایزنی‌هایش با مسئولان عراقی قرار داد.

وی در این دیدار بر حمایت اتحادیه عرب از عراق تاکید کرد.

عمرو موسی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:‌ آیت‌الله سیستانی حمایت خود را از برگزاری اجلاس سران عرب در بغداد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله سیستانی موضع حکیمانه‌ای در قبال مسائل عراق و اوضاع کنونی این کشور و وضعیت کشورهای اسلامی و عربی دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب بیان داشت: عراق مرحله‌ای حساس را سپری می‌کند و خود را بازیافته است. این شواهد دال بر این است که عراق وارد مرحله جدیدی شده است و می‌تواند تمام مشکلاتش را حل کند.

وی تصریح کرد: ‌موضع‌گیری اتحادیه عرب همواره مبتنی بر حمایت از آشتی ملی و ایجاد آینده‌ای بهتر برای عراق بوده است.

عمرو موسی گفت، ‌این نخستین بار نیست که به دیدار آیت‌الله العظمی سیستانی می‌رود بلکه هر بار به عراق بیاید با ایشان دیدار کرده و از نصیحت‌هایشان استفاده می‌کند.

دبیر کل اتحادیه عرب که از شنبه برای دیدار با مسئولان عراقی و زمینه‌سازی جهت برگزاری نشست سران عرب به عراق سفر کرده امروز با عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدارکرد. عمار الحکیم در این دیدار بر مشارکت قوی کشورهای عربی در اجلاس آتی سران عرب تاکید کرد.

کد خبر 125448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز