همشهری آنلاین: مقتدی صدر ‌ در اولین سخنرانی خود بعد از بازگشت به عراق خواهان بیرون راندن اشغالگران از طریق مقاومت شد و گفت آمریکا، اسرائیل و انگلیس دشمنان مردم عراق هستند.

مقتدی صدر

 به گزارش ایسنا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در این سخنرانی اظهار داشت:‌ ما هم‌چنان در مقابل آمریکا مقاومت می‌کنیم. ما در برابر اشغالگران به وسیله تمامی راه‌کارهای موجود مقاومت می‌کنیم.

 وی در ادامه افزود: خط مقاومت هم‌چنان پابرجاست و هرگز از بین نمی‌رود و هدف ما بیرون راندن اشغالگران است.

 صدر هم‌چنین تاکید کرد: ما خواهان کینه‌ورزی و ترور نیستیم بلکه برای وحدت ملت عراق و تحقق صلح تلاش می‌کنیم. ما باید اشغالگران را به وسیله انواع مقاومت مورد هدف قرار دهیم.

 وی در ادامه افزود: ملت عراق نیازی به دشمنان ندارد بلکه بیشتر به دوستان نیازمند است.درگیری‌های موجود باید برای همیشه پایان یابد و ما باید به درد و رنج ملت عراق از طریق وحدت پایان دهیم.

 رهبر جریان صدر تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که ملت عراق یکپارچه و در کنار یکدیگر قرار گیرند و از استقلال بهره‌مند شوند.

 مقتدی صدر هم‌چنین عنوان داشت:‌ ملت تحت اشغال هیچ خیری نخواهد دید. هدف ما بیرون راندن اشغالگران به هر وسیله ممکن است.

 وی در ادامه افزود: هر کسی که با خود سلاح حمل می‌کند جزو مقاومت نیست. سلاح را باید افراد شایسته با خود بردارند. این سلاح‌ها مربوط به مقاومت است.

 مقتدی صدر گفت: ما هم‌چنان خواهان مقاومت فرهنگی هستیم به طوری که در قلب و جان خود نیز با اشغالگران می‌جنگیم.

 وی ادامه داد: دولت عراق باید برای بیرون راندن اشغالگران در هر شرایطی که آن را مناسب می‌بیند تلاش کند. ما منتظر آن هستیم که دولت به تعهدات خود عمل کند.

 وی هم‌چنین تاکید کرد: چنانچه دولت تشکیل شده عراق در جهت امنیت و ارائه خدمات به ملت تلاش کند، ما با آن همکاری می‌کنیم اما چنانچه دولت، امنیت و خدمات برای غیر نظامیان فراهم نکند ما از طریق سیاسی دولت عراق را از قدرت کنار می‌گذاریم.

 مقتدی صدر هم‌چنین خواهان آزادسازی اعضای مقاومت عراق از زندان‌های این کشور شد.

 وی از دولت تازه تاسیس نوری المالکی، نخست وزیر عراق درخواست کرد تا اطمینان حاصل کند که نظامیان آمریکایی تا پایان 2011 عراق را ترک می‌کنند.

 وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را دشمن مشترک خواند و گفت: بگذارید تمام جهان صدای ما را بشنود که ما آمریکا را رد می‌کنیم و اشغالگری را نمی‌پذیریم.

کد خبر 125250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز