همشهری آنلاین: مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: در انفجارهای پراکنده‌ی روز شنبه، 13 آذرماه در بغداد، هیچ‌یک از زائران ایرانی کشته نشده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی شهسواری  با اعلام این مطلب به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امروز سه انفجار در بغداد رخ داد که یکی از این انفجارها در مسیر حرکت اتوبوس حرم امام حسین (ع) به سمت کاظمین بود. در این حادثه شش زائر ایرانی مجروح شدند که حال آن‌ها خوب است.

او ادامه داد: این اتوبوس به دفتر زیارتی امام حسین (ع) متعلق است که معمولا برای زیارت زائران انفرادی و آزاد با امکانات مناسبی که در اختیار دارد، در شهرهای نجف، کاظمین و سامرا فعالیت می‌کند.

شهسواری توضیح داد: در این اتوبوس که حامل زائران متفرقه از کشور‌های مختلف بود، 11 زائر ایرانی شامل شش مرد و پنج زن که انفرادی به عراق سفر کرده بودند، حضور داشتند که براثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری با اتوبوس حامل این زائران که به‌نظر می‌رسد، عملیات انتحاری بوده است، شش زائر ایرانی مجروح شدند.

به گفته‌ی او، مجروحان به بیمارستانی در شهر کاظمین منتقل شدند، ولی براساس گزارش‌های نمایندگان سازمان حج و زیارت در عراق، حال آن‌ها مناسب است.

شهسواری به انفجار دوم در بغداد نیز اشاره کرد و گفت: این انفجار در پل ورودی بغداد و مسیر عبور کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت اتفاق افتاد و فقط شیشه‌های یک اتوبوس شکست و هیچ زائری آسیب ندیده است.

مدیرکل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت افزود: انفجار سوم نیز پشت گاراژی در کاظمین اتفاق افتاد و فقط یک خانه‌ی مسکونی تخریب شد. در این حادثه، هیچ زائری کشته و مجروح نشده است.

امروز منابع امنیتی عراق از کشته شدن هفت زائر ایرانی و زخمی شدن حدود 60 نفر در حملات پراکنده در مناطق مختلف شهر بغداد خبر دادند.

خبرگزاری آلمان نیز اعلام کرد: پنج زائر ایرانی در انفجار خمپاره در محل اقامت ایرانی‌ها در محله‌ی الکاظمیه کشته و 17 نفر زخمی شدند.

این انفجارها در حالی رخ داده است که به‌تازگی عاملان عملیات‌های انتحاری در محل رفت‌وآمد و اسکان زائران ایرانی در عراق دستگیر شده‌اند.

کد خبر 122267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز