همشهری آنلاین: معاون دیکتاتور معدوم عراق که پیش از این به اعدام و یک بار حبس ابد محکوم شده بود، به دلیل اتهامش در پاکسازی بارزانی‌ها به حبس ابد محکوم شد.

طارق عزیز برای دومین بار به حبس ابد محکوم شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری النخیل ، دادگاه عالی کیفری عراق طارق عزیز معاون صدام را بدلیل اتهامش در پرونده پاکسازی بارزانی‌ها به حبس ابد محکوم کرد.

عزیز که پیشتر به دلیل ارتکاب جنایات دیگر از جمله قتل عام اعضای حزب "دعوة " به مرگ و یک بار حبس ابد و چندین سال زندان محکوم شده بود، برای دومین بار به حبس ابد محکوم شد.

عزیز که محرم اسرار دیکتاتور معدوم عراق بود، از زمان تسلیم شدن به نیروهای آمریکایی اندکی پس از حمله این نیروها به عراق در سال 2003 تاکنون در زندان به سر برده است.

بر اساس این گزارش علاوه بر طارق عزیز، "حکمت مزبان ابراهیم " و "سفیان حامد " نیز به حبس ابد محکوم شدند.

"حامد یوسف حمادی " نیز به 17 سال زندان و "سعدون شاکر " به اعدام محکوم شد اما "وطبان ابراهیم الحسن " در این پرونده تبرئه شد.

پاکسازی بارزانی‌ها در سال 1975 صورت گرفت که طی آن نیروهای نظامی وابسته به ارتش عراق به روستایی در منطقه "بارزان " در شمال عراق حمله کردند و تمام ساکنان آن را به مجتمع‌های مسکونی در استان "الدیوانیة " منتقل کردند و نیروهای امنیتی آنها را در محاصره قرار دادند و در سال 1983 تقریبا تمام مردان منطقه بارزانی را دستگیر کردند.

 

کد خبر 134233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز