چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع عراق سه شنبه شب اعلام کرد که در جریان حمله تروریست ها درساختمان شورای استان صلاح الدین در مرکز شهر تکریت ، 65 تن کشته و 100 نفر نیز زخمی شدند.

Tikrit Iraq

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی' الشرقیه ' سرلشگر ' علی غیدان ' در این مورد گفت: نیروهای امنیتی عراق پس از پنج ساعت درگیری در ساختمان شورای استان صلاح الدین در شهر تکریت ، 15 نفر از گروگان ها را آزاد کردند.

غیدان افزود: افراد مسلح که به این ساختمان حمله کرده بودند ، کمربند انفجاری به خود بسته بودند و در سر راه خود ، به هر کس که می دیدند ، با اسلحه های مجهز به صدا خفه کن شلیک می کرده و یا به سوی آنان نارنجک پرتاب می کردند.

این مقام امنیتی عراقی خاطر نشان ساخت این افراد مسلح 9 تا 11 نفر بودند و یکی از آنان خود را در طبقه اول این ساختمان و دو نفر دیگر در طبقات بعدی خود را منفجر کردند و بقیه نیز توسط نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.

این مقام عراقی گفت: تروریست ها ، سه نفر از اعضای شورای استانداری را به قتل رساندند و بقیه قربانیان ، ارباب رجوع وکارمندان این ساختمان بودند.

منابع امنیتی در مورد شمار قربانیان این حادثه گفتند: در این حادثه ، 65 نفر کشته و 100 نفر دیگر زخمی شدند و به دلیل شدت جراحات ، ممکن است شمار کشته شدگان فراتر از این هم رود .

گفتنی است، حوالی ظهر روز سه شنبه، این افراد مسلح در زمانی که شورای استان تشکیل جلسه داده بود ، با ماموران حفاظتی این محل درگیر شدند و در این میان یک خودرو بمب گذاری شده در مقابل این ساختمان را نیز منفجر کردند و اینگونه به داخل ساختمان نفوذ کرده و در سر راه خود به هرکس که می رسیدند ، شلیک کرده و پس از آن سه نفر از مهاجمان خود را منفجر کردند .

این حملات تروریستی مسلحانه ، بزرگترین حمله تروریستی از زمان سرنگونی دیکتاتور عراق به شمار می آید . 

کد خبر 131074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز