چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: سرانجام در پایان هفته بهبود کیفیت نان، وزارت بازرگانی با برگزاری جشنواره ملی نان به سکوت آزار‌دهنده حاکم پایان داده و قرار است پنج شنبه 16 دی استاندارد نان را با همکاری مؤسسه استاندارد و وزارت بهداشت نهایی کند.

نان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، با اشاره به تدوین راهکارهای علمی و عملی ارتقای کیفیت نان در همایش ملی نان، به همشهری گفت: در پایان این همایش نشستی هم با مؤسسه استاندارد و وزارت بهداشت برگزار شد و چگونگی تدوین استاندارد نان مورد بررسی قرار گرفت که پنج شنبه 16 دی با نظر وزیر نهایی می‌شود و اجرای آن از هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمود دودانگه، با تاکید بر زمان‌بر بودن بهبود کیفیت نان ادامه داد: هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها موجب گرایش مردم به نان کیفی و تمایل واحدهای نانوایی برای عرضه نان کیفی شده است. به گزارش همشهری، مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی نیز در همایش ملی نان ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت نان، گفت: در حوزه گندم، آرد و نان سالانه حدود 1500 میلیارد تومان به ضایعات تبدیل می‌شود که انتظار داریم با هدفمندی یارانه‌ها، حذف شود.

هدف: زدن تلنگر به مصرف‌کنندگان

شرکت بازرگانی دولتی در واکنش به خبر همشهری در روزهای آغازین هفته بهبود کیفیت نان، با عنوان «نخستین و دومین روز کیفیت نان در سکوت»، واکنش نشان داد. در جوابیه این شرکت آمده است:

اقدامات مثبت و مفیدی را از طریق برگزاری جلسات مشترک با مدیران کارخانجات آرد‌سازی‌ و بررسی راه‌های ارتقای کیفیت آردهای تولیدی کشور در روز اول هفته، برپایی جلسات مشترک با ائمه جمعه و جماعت به‌منظور فرهنگ‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی در این خصوص طی روز دوم و برگزاری جلسه هماهنگی با اعضای اتحادیه و انجمن‌های نان‌های سنتی، صنعتی، حجیم و نیمه حجیم کشور در راستای بررسی و ارائه راهکارهای بهبود و افزایش کیفیت تولید و پخت نان در روز سوم انجام داده که تمامی این نشست‌ها امضای تفاهمنامه‌های همکاری را به‌دنبال داشته است. بنابراین تعبیر این فضا‌سازی‌ مثبت و انجام اقدامات بهینه که نتایج آن در آینده در عرصه نان کشور بروز و ظهور خواهد یافت به سکوت، منصفانه نیست.

کد خبر 125084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز