دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه نانوایان تهران گفت: به دلیل امکان افزایش غیر قانونی قیمت‌ها هیچ نانوایی حق پخت نان کنجدی را ندارد.

نان

حسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود پس ازهدفمند کردن یارانه‌ها نانوایی‌هایی که در سطح کشور وجود دارد بسیار خلوت شده‌اند گفت: براساس یک اصل نانوشته زمانی که قیمت کالایی افزایش پیدا می‌کند در بدو امر مردم با احتیاط اقدام به خرید کالای مورد نظر می‌کنند اما به مرور با عادی شدن قیمت‌ها مانند گذشته عمل خواهند کرد.

وی افزود: در رابطه با قیمت نان و بنزین نیز همین اقدام صورت خواهد گرفت و خرید نان با قیمت جدید برایشان عادی خواهد شد.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با بیان این مطلب که افزایش قیمتی که در حال حاضر در برخی ازنانوایی‌های کشور خارج از بخشنامه اتحادیه اعمال می‌شود مربوط به نانوایی‌های آزاد پز و یا غیر قانونی است گفت: پیش از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها فرمانداری و استانداری سازوکاری را به وجود آوردند تا اتحادیه قنادان مجوزهایی را به برخی از آزاد‌پز‌ها ارائه دهد.

وی متذکر شد: تعداد دیگری از نانوایی‌ها نیز به صورت غیر مجاز تاسیس شده‌اند و اقدام به آزاد‌پزی می‌کنند که ما از مسئولان ذیربط خواسته‌ایم نسبت به تعطیلی این نانوایی‌ها اقدام کنند.

نظری متذکر شد: ‌براساس دستورالعمل اتحادیه نانوایان نان بربری با نرخ 300 تومان، سنگک 400 تومان، لواش 200 تومان و تافتون 200 تومان به متقاضیان عرضه می‌شود و به دلیل امکان افزایش غیر قانونی قیمت‌ها نیز هیچ نانوایی حق پخت نان کنجدی را ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایان خاطرنشان کرد: هر نانوایی که نان خودرا با نرخی پیش از قیمت‌های یاد شده به فروش برساند از سوی بازرسان سازمان تعزیزات حکومتی مورد اخطار قرار می‌گیرد و مردم نیز می‌توانند با سامانه 1803 تخلفات مورد نظر گزارش دهند.

کد خبر 124815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز