همشهری آنلاین: آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در پیامی به سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) ویژه آقایان، تصریح کرد: تمام همایش‌ها و مسابقات قرآنی و هر گونه تلاشی که در راه قرآن کریم صورت گیرد، خدمت بزرگی به جهان بشریت است.

مکارم

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) ویژه آقایان از صبح امروز، هشتم دی‌ماه، در تهران آغاز شد. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به مناسبت برگزاری این مسابقات پیامی به این شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم

قبل از هر چیز تشکیل این مسابقه سراسری باشکوه قرآن کریم را به همه شما عزیزان، برادران و خواهران و دست‌اندرکاران محترم تبریک می‌گویم و امیدوارم همواره در سایه این کتاب نور و هدایت موفق، سربلند و سعادتمند باشید.

حقیقت این است که این کتاب بزرگ آسمانی که امروز شرق و غرب جهان را فرا گرفته و از بسیاری از فرستنده‌های کشورهای مختلف جهان شب و روز پخش می‌شود، و در یکی از سال‌های گذشته پرفروش‌ترین کتاب در غرب بود، بهترین برنامه سعادت انسان‌های امروز و فرداست که اگر بر گرد آن جمع شوند و برنامه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود را برطبق آن تنظیم کنند، دنیایی پر از صلح و صفا و علم و آگاهی و پیشرفت خواهیم داشت.

قرآن مجید آفتابی فروزان است که همه زوایای زندگی مادی و معنوی انسان‌ها را روشن می‌سازد؛ «قد جاءکم من الله نور و کتاب مبین* یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و یخرجهم من الظلمات الی النور» (مائده، آیه 15 و 16) قرآن مجید چشمه زلال آب حیات است که همگان را به سوی خود می‌کشاند و پیوسته می‌گوید: «استجیبوالله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم» (انفال، آیه 24)، قرآن نسخه حیات‌بخشی است که دردهای جانکاه و طاقت‌فرسای انسان‌های با ایمان را بهبودی می‌بخشد: «و ننزل من القرآن ماهو شفاء و رحمة للمؤمنین» (اسرا، آیه 82)

ولی افسوس که هنوز تمام گنجینه‌های آن کشف نشده و دانشمندان و عالمان فرزانه این وظیفه بزرگ را بر دوش دارند تا آنجا که می‌توانند در کشف آن‌ها بکوشند، هر چند محتوای قرآن همچون ذات پاک خداوند بی‌پایان است و به همین دلیل تمام همایش‌ها و مسابقات قرآنی و هر گونه تلاشی در این راه صورت گیرد، خدمت بزرگی به جهان بشریت است.

برادران و خواهران عزیز، این نکته بر همه شما روشن است که پیام عظیم الهی را نباید در الفاظ نورانیش محاصره کرد. این الفاظ نورانی در نهایت حسن و زیبایی است، دریچه‌ای است به معانی بلند و والای آن،‌ و راه مستقیمی است که خواننده را در جهانی پر از نور و هدایت و کمال و سعادت وارد می‌سازد.

و این معانی عمیق و والا نیز برنامه‌ای است برای عمل، بنابر این همه باید سعی کنند که از الفاظ نورانی قرآن راه به معانی بلند آن ببرند و مطابق آن معانی برنامه زندگی خود را تنطیم کنند، تا به حیات طیبه و فوز عظیم و نجاح کبیر راه یابند.

اکنون همگی با الهام از قرآن دست به دعا بلند می‌کنیم و عرض می‌کنیم: ربنا آمنا بما انزلت و اتبعنا الرسول فاکتبنا مع الشاهدین.

بار دیگر از همه عزیزان حاضر مخصوصاً قاریان و داوران محترم و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازی 

کد خبر 124382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز