همشهری آنلاین: چهارمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی پنجم دی‌ماه، با دستور کار ساماندهی صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور و نحوه اجرایی شدن ماده سه مکرر برنامه‌ پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روابط عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور متشکل از معاونان وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالاترین مقام مسئول فعالیت‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تبلیغات اسلامی، نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و صاحب‌نظران منتخب مؤسسات قرآنی مردمی است.

این مجمع بر اساس ماده یازده آیین‌نامه شورای توسعه قرآنی تشکیل شده است و مسئولیت کیفیت بخشی به نظام تصمیم‌سازی و تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری شورا را بر عهده دارد.

علاوه بر موضوع ساماندهی صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور، نحوه اجرایی شدن ماده سه مکرر برنامه‌ پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود که متن ماده 3 مکرر قانون پنجم توسعه از این قرار است: در اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت (برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) موظف است حداکثر تا پایان سال دوم برنامه، اسناد راهبردی حوزه‌های آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور را بر اساس پیشنهاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی تهیه و برای تصویب به هیئت وزیران تقدیم کند.

 

کد خبر 124024
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز