همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، سومین دوره مسابقات اذان و دومین دوره مسابقات ابتهال در بخش آقایان امروز، هشتم آذر‌ماه، در اردبیل برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به اردبیل، مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و همخوانی، سومین دوره مسابقات اذان و دومین دوره مسابقات ابتهال ویژه آقایان با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سپس «کریم منصوری»، قاری بین‌المللی کشورمان، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت ‌کرد.

در ادامه این مراسم گروه همخوانی «طارق» گروه برتر همخوانی این دوره از مسابقات به اجرای برنامه ‌پرداختند، سپس «محسن رفیعی» از استان گیلان نفر اول در رشته ابتهال این دوره از مسابقات به اجرای برنامه ‌پرداخت.

گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی محمدی»، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه ضمن تشکر از مسئولان و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات طی سخنانی گفت: برگزاری این برنامه‌ها بسیار ارزشمند و مورد رضای خداوند متعال است.

وی در ادامه افزود: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد و بسیار اساسی است، رابطه قرائت قرآن کریم، قاریان، مدیحه‌سرایان و مبتهلین با دو امانت‌گران بهای رسول گرامی اسلام(ص) است.

سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار کرد: باید فعالان قرآنی بین این دو امانت پر ارزش رابطه صحیح و منطقی برقرار کنند، زیرا پیامبر اسلام(ص) در آخرین خطبه خود که در غدیر خم ایراد فرمودند، 57بار این جمله را که «مردم توجه داشته باشند» ذکر کردند، همچنین ایشان 37 بار نام مبارک علی(ع) را بیان کردند، سه مرتبه نام امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و سه بار نام خاتم‌الاوصیا(عج) را ذکر کردند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: منظور پیامبر اسلام(ص) تاکید بر مراقبت از دو امانت ایشان است و این دو امانت ثقل اکبر، یعنی کتاب الهی، قرآن کریم و این کتاب الهی که از یک سو متصل به خداوند و سوی دیگر در اختیار مردم است.

وی گفت: ثقل اصغر، عترت و اهل بیت پیامبر(ص) است و باید این دو در کنار یکدیگر تا بتوانیم به سعادت و رستگاری دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.

گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این مراسم گروه مدیحه‌سرایی «عروةالوثقی» از خراسان رضوی که رتبه دوم این دوره از مسابقات را به دست آوردند، به اجرای برنامه پرداختند، سپس بیانیه هیئت داوران توسط «محمدرضا پورزرگری» یکی از داوران این دوره از مسابقات قرائت شد.

در ادامه این مراسم «علی کاظمی»، قاری نوجوان ممتاز کشور از شهر اصفهان، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد، سپس از سه نفر از خادمان قرآن کریم در استان اردبیل به نام‌های «سیدطه موسوی»، «وحید غفران‌نیا» و حجت‌الاسلام و المسلمین «تعدیلی» تجلیل و تکریم به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از «حسن محمدپور» استاد و داور پیشکسوت قرآنی اردبیل تکریم به عمل آمد،

در پایان این مراسم به رتبه‌های اول تا پنجم هر رشته جوایز ارزنده و لوح یادبود پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، سومین دوره مسابقات اذان و دومین دوره مسابقات ابتهال اهدا ‌شد.

یادآور می‌شود، پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و همخوانی، سومین دوره مسابقات اذان و دومین دوره مسابقات ابتهال به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و به میزبانی استان اردبیل برگزاری شد.

در این دوره از مسابقات همخوانی، 37 گروه از استان‌های مختلف که مراحل مختلف داوری را پشت سر گذاشته‌اند، شرکت کرده‌ بودند، همچنین سومین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و ابتهال ویژه بانوان از فردا، 9 آذرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و مراسم قرعه‌کشی این دوره از مسابقات در فردا، سه‌شنبه، 9 آذرماه، برگزار و مراسم افتتاحیه عصر همان روز و مراسم اختتامیه عصر روز پنج‌شنبه، 11 آذرماه، برگزار می‌شود. 

کد خبر 121950
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز