همشهری آنلاین: پرونده شانزدهمین المپیاد بین‌‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌‌المصطفی (ص)العالمیه ویژه طلاب غیرایرانی، صبح امروز، سوم آذرماه با برپایی آئین اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم مختومه شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه قم، مراسم اختتامیه شانزدهمین المپیاد بین‌‌المللی قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی، از ساعت 30/9 صبح امروز سوم آذرماه در سالن همایش‌‌های دفترتبلیغات اسلامی با تلاوت کلام‌‌الله مجید توسط «معاذ مصطفی» از تایلند به عنوان نفر اول این دوره در رشته قرائت آغاز شد.

در ادامه حجت‌‌الاسلام صالح، معاون فرهنگی تربیتی المصطفی در سخنانی با بیان اینکه المپیاد قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی در جذب مخاطب دارای نوآوری بوده است عنوان کرد: در مجموع 9 هزار نفر از 72 ملیت برای حضور در این المپیاد ثبت‌‌نام کردند و رقابت‌‌ها همزمان با ایران در 34 کشور دیگر در 56 رشته برگزار شد و در نهایت 120 نفر به مرحله نهایی بخش شفاهی راه یافتند.

وی افزود: جامعة‌‌المصطفی ماموریت اصلی خود را تبیین و معرفی معارف پربرکت قرآن به جهانیان و تعلیم و تربیت عالمان قرآنی در عرصه بین‌‌المللی می‌‌داند.

وی اظهار کرد: انس با قرآن از اهداف نهضت قرآنی جهانی است که راهبردها و سیاست‌‌های آن توسط المصطفی در حال تعیین و تدوین است و این نهضت آغاز شده است.

در ادامه این مراسم، گروه تواشیح متشکل از طلابی از ملیت‌‌های مختلف به اجرای برنامه همخوانی و جمع‌‌خوانی قرآن کریم پرداختند.

در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید غدیر تصریح کرد: عید سعید غدیر خم عید اکبر و از اعیاد فطر و قربان نیز برتر است و این بواسطه آن است که در قرآن به این حادثه مهم چندین بار اشاره شده است.

وی افزود: عید غدیر، روز مهرورزی و دل‌‌جویی و تعامل نیکو و همچنین روز بخشش و هدیه دادن و نیز روز مسابقه و سبقت گرفتن در کارهای خیر است.

حسینی ابراز کرد: این روز، روز آراستگی و پاکیزگی هم در ظاهر و هم در باطن افراد است که مومنین باید در این روز شاد و سر زنده باشند.

وی همچنین گفت: نام علی (ع) در عرش الهی بی‌‌نظیر است و عید غدیر نیز برترین اعیاد در دنیای اسلام و تشیع به شمار می‌‌رود.

در پایان این مراسم ضمن پخشی نماهنگی از دیدار طلاب غیرایرانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از نفرات برتر این دوره از المپیاد با حضور وزیر ارشاد تقدیر شد و نفرات برتر جوایز گوناگون خود را دریافت کردند.

با برپایی این مراسم پرونده المپیاد شانزدهم نیز مختومه شد و به صفحات بایگانی المپیاد انتقال یافت.

یادآوری می‌‌شود، شانزدهمین المپیاد بین‌‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌‌المصطفی با حضور 9 هزار نفر از طلاب، استادان و خانواده‌‌های همسران طلاب از 72 ملیت در 56 رشته قرآنی،حدیثی و ادعیه در سه بخش کتبی، شفاهی و آثار برگزار شد.

در مجموع نزدیک به 120 نفر از بانوان و آقایان طلبه به مرحله نهایی بخش شفاهی راه یافتند و از 29 آبان ماه لغایت سوم آذرماه با یکدیگر به رقابتی معنوی پرداختند. 

کد خبر 121556
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز