همشهری آنلاین: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به سخنان اخیر یک مقام مسوول مبنی بر این که «کسانی که با موسیقی مخالف هستند و می‌گویند حرام است، موسیقی را نمی فهمند»، به شدت موضع‌گیری کرد.

 به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید، چهارشنبه ( اول دی) طی سخنانی در آغاز درس خارج فقه خود اظهار کرد: چندی پیش در مطبوعات خبری از یکی از مسئولان منتشر شد که گفته بود کسانی که با موسیقی مخالف هستند و می گویند حرام است، موسیقی را نمی‌فهمند. ما منتظر تکذیب این مساله بودیم که متاسفانه اتفاق نیفتاد. می‌دانید که این مطلب چقدر سنگین است.

 وی با تاکید بر این که همه فقهای ما بر حرمت موسیقی لهوی تاکید دارند و در این باره شکی نیست، خاطر نشان کرد: معنی حرف این آقا این است که همه فقها و امام راحل نمی‌فهمند و العیاذ بالله امام باقر (ع) و امام صادق (ع) هم نمی‌فهمند. در واقع به همه این بزرگوران توهین شده است.

 اگر شرایط خاص نبود، ساکت نمی‌ماندیم

 آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر شرایط کشور یک شرایط خاصی نبود و بحث از اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور و لزوم حفظ آرامش نبود، قطعا ما طور دیگری با این فرد برخورد می‌کردیم و به هیچ وجه ساکت نمی‌ماندیم.

 وی اضافه کرد: اگر این شرایط نبود ما به وظیفه مان عمل کرده و هزینه آن را هم می‌پرداختیم، چرا که این فرد با حرفش در واقع به علما و امام راحل و امام باقر(ع) و امام صادق (ع) توهین کرده است، آن هم توهین به این زشتی!

 در فرصت لازم پاسخ قاطع می‌دهیم

 این مرجع تقلید یادآور شد: ما نمی‌توانیم در این خصوص ساکت باشیم و ببینیم که با مقدسات به این راحتی بازی می‌شود. من به خاطر شرایط حساس فعلا به همین میزان سخن قناعت می‌کنم، ولی در فرصت لازم به این توهین پاسخ قاطع می‌دهیم.

 آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: معنا ندارد هر کسی که مسئولیت دارد هر چه خواست بگوید.

 وی در ادامه با تاکید بر این که ما به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که موسیقی لهو و لعب حرام است، گفت: امیدواریم خداوند همه دشمنان اسلام را اگر قابل هدایت نیستند، خوار و ذلیل کند.

 این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری بسیار باشکوه مراسم امسال عزاداری حسینی گفت: این عزاداری‌های باشکوه نشان داد که جریان عاشورای حسینی سال به سال پرشورتر و پررونق‌تر می‌شود.

 عزاداری حسینی جهانی شده است

 براساس گزارش مرکز خبر حوزه، وی افزود: امسال صحنه هایی از عزاداری‌ها در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کشورهای آسیایی و آفریقایی در رسانه‌ها نشان داده شد که این نشان می‌دهد عزاداری حسینی به یک مساله جهانی تبدیل شده است و از مرزهای کشور‌های اسلامی نیز فراتر رفته است.

 آیت‌الله مکارم شیرازی هم‌چنین با اشاره به این که قیام امام حسین (ع) حاوی دو بعد مسایل اسلامی و انسانی است، اظهارکرد: مبارزه با ظالم، مساله توجه به عزت و آزادگی و شرف و عدالت این‌ها همه مفاهیمی است که کل جهان بشریت را پوشش می‌دهد و لذا ما می‌بینیم که جهانیان طرفدار این مکتب هستند و البته باید باشند.

کد خبر 123843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز