گروه سیاسی: آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، انقلاب اسلامی را برخاسته از حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزه‌ها باید پشتیبان نظام اسلامی باشند؛ چرا که اگر این پشتوانه از بین برود، امیدی به دوام نظام نیست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید ظهر دیروز در دیدار جمعی از مدیران مناطق مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران با بیان این مطلب که امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی همچنین اینترنت و ماهواره، گناه نیز بیش از هر زمانی در جامعه زیاد شده است، یادآور شد: هر چند این وسایل قابلیت استفاده دوگانه دارد اما اکثریت از آن استفاده نامشروع می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید به مسائل کلی حوزه حساس‌تر بود و همه اعم از مرد و زن در برابر هجمه‌ها مقابله کرده و وارد میدان شویم. آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به فعالیت مذاهب دیگر یادآور شد: امروز مسیحیت از نظر فرهنگ و معارف واقعا مرده است ولی همگان شاهد هستیم که آنها دارای تبلیغات فراوان بوده و فعالیت آنها غوغا می‌کند،

در همین راستا ما باید اهتمام ویژه‌ای به گسترش علوم دینی داشته باشیم. وی ادامه داد: طلاب باید به 2 سلاح قلم و بیان مجهز شوند تا بتوانند از مبانی دینی دفاع کنند. این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مباحث اخلاقی خاطرنشان کرد: مسائل اخلاقی باید به موازات مسائل درسی پیش برود چرا که این مسئله بسیار مهم بوده و دشمنان سرمایه‌گذاری فراوانی برای خدشه‌دار کردن آن انجام می‌دهند.

کد خبر 121291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز