گروه سیاسی: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی مذهب و فرهنگ اسلامی را عامل اصلی پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دانست و با انتقاد از برخی رویکردها برای کمرنگ کردن این عامل، تاکید کرد: ما نباید رنگ مذهبی انقلاب اسلامی را کمرنگ کنیم.

makarem

وی صبح در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، فرهنگ اسلامی را عامل سرفرازی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: ما هر چه داشتیم در این برنامه‌های انقلاب از نیروی مذهب بود. جنگ را با استفاده از مذهب و رمز یا زهرا و یا مهدی‌ها و قرائت زیارت عاشورا و ادعیه در سنگرها به پایان رساندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسانیوز، این مرجع تقلید ادامه داد: انقلاب اسلامی را نیز ما با عاشوراها جلو بردیم، با نیروی مذهب انقلاب کردیم و درحال حاضر هم اگر دشمن به ما حمله نمی‌کند باید بدانیم که از نیروی ایمان و مذهب می‌ترسد؛ آنها از بسیجیان کفن پوش، سپاهیان آماده و ارتش با ایمان در هراس هستند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید به مسئله فلسطین نگاه کرد؛ آنها مادامی که تکیه بر عربیت کردند دشمن به پیش می‌آمد اما وقتی به فرهنگ اسلام تکیه کردند مسئله عوض شد و اسرائیل مدام عقب‌نشینی کرد تا جایی که ضربات سهمگینی را دریافت کرد.
این مرجع تقلید ادامه داد: ما نباید تجربه تلخ دیگران، فلسطین و شاه را تکرار کنیم، به‌جای اسلام، میهن و فرهنگ ایرانی بگیریم.

ما به ایران اهمیت می‌دهیم چون کشور ماست اما آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در برابر دشمن حفظ کرد، مذهب بود. اگر این عامل را کمرنگ کنیم اول عزای ماست. این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نسل‌های بعد از جنگ باید بدانند اگر خدایی‌ناکرده مشکلی پیدا شد چه وظیفه‌ای در قبال انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه پیروزی در جنگ تحمیلی معجزه‌ای الهی بود، یادآور شد: امروز بر همه ثابت شده است که در جنگ تحمیلی همه دولت‌های نیرومند به یاری صدام برخاستند و برای نابودی حکومت اسلامی آخرین سلاح‌ها، تجهیزات، امکانات و اطلاعات را در اختیار او قرار دادند. وی ادامه داد: از سوی دیگر ما در شرایطی بودیم که همه چیز متلاشی شده بود؛ نه ارتشی در کار بود، نه برنامه‌ریزی دفاعی داشتیم که البته اوایل پیروزی هر انقلابی شرایط اینگونه است. آنها در حد اعلای امکانات بودند و ما در حد پایین؛ در چنین شرایطی عدم‌شکست مایه تعجب است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزود: اگر عنایات الهی در جنگ نبود امروز ما وضعیت دیگری داشتیم، این مسئله بسیار ساده است که پیروزی در جنگ تحمیلی لطف و معجزه‌ای الهی بود.این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه مسئله احترام به آبروی افراد در بین ما بسیار متزلزل شده است، بر سر مسائل کوچک آبروی همدیگر را می‌برند، در صفحه روزنامه‌ها بعضا مطالبی مشاهده می‌شود که مناسب نیست. گاهی هم اسم آن را عوض می‌کنند و می‌گویند افشاگری؛ این اسم همان غیبت است و اگر تهمت باشد که واویلاست.

کد خبر 117290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز