همشهری آنلاین: آیت الله مکارم شیرازی، صرف بخشی از وجوهات شرعی را برای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر در پاکستان، جایز اعلام کرد.

مکارم

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر پاکستان در ایران ، ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت پاکستان گفت : دولت و مردم ایران به وظیفه دینی و شرعی خود در قبال مردم حادثه دیده عمل خواهند کرد .

او با بیان اینکه مردم مسلمان و متدین می توانند بخشی از وجوهات شرعی شان را به این امر اختصاص دهند ، بر لزوم امداد رسانی همه جانبه به حادثه دیدگان سیل اخیر در پاکستان تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین ضمن تخصیص 50 هزار دلار برای کمک به سیل زدگان پاکستانی، تصریح کرد همه کشورهای اسلامی و دولتهایی که دم از دوستی و حقوق بشر می زنند در برابر این حادثه احساس مسئولیت کنند و تنها به ابراز تاسف قناعت نکنند و به وعده هایی که می دهند عمل کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخشی دیگر سخنان خود به موضوع تروریسم اشاره و تصریح کرد: اگر چه دولتمردان پاکستان در حوادث تروریستی که در مناطق مرزی ایران رخ می دهد دخالتی ندارند اما از آنها می خواهیم به کسانیکه قصد دارند دو کشور ایران و پاکستان را نسبت به یکدیگر بدبین کنند مجال چنین فرصتی را ندهند.

وی انتقال کمک های اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی را در خنثی سازی تحرکات تروریست ها موثر دانست و افزود: بسیاری از این اطلاعات می تواند مسئولان ایرانی را در تامین امنیت مرزها و جلوگیری از حوادث تروریستی و کشتار مردم بی گناه یاری کند.

آیت الله مکارم شیرازی ، ریشه بسیاری از تحرکات تروریستی و ترورها را مدارس و تعلیمات وهابیت دانست و گفت: باید مسئولان پاکستانی بر این مدارس نظارت بیشتری کنند.

محمدبخش عباسی سفیر پاکستان در ایران هم در ابتدای این دیدار با تشکر از اقدام بشر دوستانه ملت و دولت ایران در کمک به حادثه دیدگان این کشور، گزارشی از روند کمک رسانی به سیل زدگان پاکستان ارائه کرد.

وی همچنین از اختصاص شماره حساب 0107000073002 بانک ملی ایران شعبه نوشیروان بمنظور کمک به حادثه دیدگان خبر داد و بار دیگر از علما/ مسئولان و ملت ایران خواست برادران و خواهران پاکستانی خود را در این حادثه یاری کنند.

سفیر پاکستان همچنین با تاکید بر اینکه پاکستان هیچ دخالتی در انفجارها و حملات تروریستی ایران ندارد به ناامنی های موجود در این کشور اشاره کرد و افزود: دولت پاکستان سالیان متمادی است که با تروریسم دست و پنجه نرم می کند.

کد خبر 114072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز