آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در واکنش به ادعاهای اخیر امام جماعت مسجد‌الحرام علیه شیعیان که در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی صورت گرفت، تأکید کرد: این نخستین بار نیست که وهابی‌های تکفیری به تکفیر شیعه امامیه می‌پردازند و سبب ریخته شدن خون بی‌گناهان می‌شوند.

این مرجع تقلید در پیامی که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزود: تکفیر شیعه چیزی است که به یقین روز قیامت پاسخی برای آن نخواهند داشت و کاری است که رادیوی معلوم‌الحال انگلیس را خوشحال کرد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: متأسفانه امام جماعت مسجد‌الحرام به قدری بی‌خبر است که نمی‌داند این رسانه انگلیسی که با او مصاحبه کرده، همان است که در جریان جنگ غزه و بعد از آنکه تقریبا همه دنیا اسرائیل را محکوم کردند‌، حاضر به محکوم کردن اسرائیل نشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: به این امام جماعت که از سیاست‌های تفرقه‌افکن دشمنان بی‌خبر است، باید گفت اگر شما شیعه را تکفیر کنید و دیگران هم شما را تکفیر کنند، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه تنها دشمنان اسلام را به هدف خود که نفاق‌افکنی است، می‌رسانید.

در بخش دیگر پیام آمده است: ما به آقای کلبانی، امام جماعت مسجد‌الحرام می‌گوییم اگر می‌خواهید مشرکان را بشناسید، سری به قرآن، سوره روم، آیه 31 و 32 بزنید که می‌فرماید: از مشرکان نباشید، از کسانی که در دین خود تفرقه ایجاد کردند و به دسته‌ها و گروه‌ها تقسیم شدند.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه بزرگان شما بیایند و بنشینند و دوستانه صحبت کنند تا معلوم شود قضاوت‌های شما تا چه اندازه سست و بی‌اعتبار است، تصریح کرد: شما باید از شیعه امامیه بهترین قدردانی و تشکر را داشته باشید که بزرگ‌ترین دشمن اسلام و مسلمین یعنی اسرائیل را شکست داد و بینی او را به خاک مالید، شما باید در مسجد‌الحرام بعد از هر نماز به شیعیان دعا کنید که سبب آبرومندی مسلمین جهان شدند، نه اینکه با ادعاهای بی‌اساس علیه شیعیان، دشمنان اسلام را خشنود‌سازید.

کد خبر 81052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز