گروه سیاسی: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، با اشاره به فجایع اخیر در بقیع، عنوان کرد: اگر وهابی‌های افراطی به اقدامات ناشایست خود ادامه دهند، عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، تاکید کرد: با صراحت عرض می‌کنم رفتن به عمره مستحبی درصورتی مشروعیت دارد که با عزت و آبروی شیعه توأم باشد، نه ذلت و تحقیر.

وی افزود: سازمان حج و زیارت موضوع را با جدیت بررسی کند تا تصمیمات صحیحی در این زمینه اتخاذ شود.مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: هر سال شمار زیادی از دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و درصورت ادامه اقدامات ناشایست وهابی‌ها، دیگر جای امنی برای زیارت خانه خدا وجود نخواهد داشت.

وی خطاب به دولت عربستان، تصریح کرد: صلاح و مصلحت عقلای سعودی و حکومت عربستان در این است که مانع حرکات نابخردانه وهابی‌های افراطی شود؛ زیرا این گروه، اسلام را تنها در خشونت، هتاکی و قتل‌عام مخالفان خود خلاصه کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: دولت عربستان این مسئله را با جدیت پیگیر شود و برای همیشه اعمال و رفتار این عده محدود تندرو را با شیعیان به پایان برساند و اتحاد صفوف مسلمین محکم‌تر شود.

ضرورت تأمین امنیت زائران

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تامین امنیت و مصونیت زائران از تعرض و اهانت گروه‌های افراطی وهابی در مکه مکرمه و مدینه منوره تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی این مرجع تقلید، در این بیانیه ضمن محکوم کردن جنایت‌های اخیر این گروه افراطی در کنار قبرستان بقیع، آمده است: این چندمین‌بار است که زائران مکه و مدینه مورد اهانت و اذیت آنان قرار می‌گیرند.

این مرجع پیشنهاد کرده است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره ترتیبی اتخاذ کند تا زوار ایرانی از تعرض و اهانت و اذیت مصون بمانند. بسیاری از علما و مراجع عظام تقلید در پی اهانت‌های وهابیون افراطی به شیعیان در مدینه که منجر به شهادت 2نفر و زخمی و دستگیر شدن تعداد دیگری از شیعیان شد، با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای این اقدام را محکوم و خواستار پیگیری جدی اینگونه اقدامات شدند.

کد خبر 76252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز