سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی ضمن تجلیل از حضور پرشور و کم نظیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:

در اختلافات فراگیر هیچ برنده‌ای وجود ندارد و همه مردم و کشور و نظام زیان می‌بینند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، متن کامل این پیام به این شرح است: درود بر ملت بیدار و هوشیار ما که با حضور پرشور و کم نظیر خود در انتخابات، حماسه‌ای به یاد ماندنی آفریدند و جهانیان را در شگفتی فروبردند.

اینجانب به فرد فرد شما عزیزان که در داخل و خارج با شرکت خود در انتخابات روح تازه‌ای در کالبد انقلاب دمید و نشان دادید همگی به کشورتان و به نظام جمهوری اسلامی وفادارید تبریک می‌گویم و سعادت و سربلندی شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

امیدوارم برگ زرین این پیروزی در آتش اختلافات نسوزد و همگی سعی کنیم با حفظ آرامش از طرق قانونی به تمام نگرانی‌ها پایان دهیم و فراموش نکنیم که در اختلافات فراگیر هیچ برنده‌ای وجود ندارد و همه مردم و کشور و نظام زیان میبینند.

فراموش نکنیم که قرآن مجید اختلاف را همردیف صاعقه‌های آتشبار آسمانی و زلزله‌های ویرانگر زمینی می‌شمرد و در جای دیگر آن را همردیف شرک و کفر می‌داند.

انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان همان گونه که وظیفه قانونی آنها ایجاب می‌کند و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید نهادند با دقت و شجاعت و بی نظری کامل به شکایات کاندیداهای محترم رسیدگی کرده، پاسخ قانع کننده‌ای به مردم بدهند.

همه ملت عزیز ما یقین دارند که منافقان کوردل و فرصت طلب در آشفته بازار اختلافات فعال می‌شوند و با تخریب اموال مردم و به آتش کشیدن آنها چهره ملت مهربان و صلح طلب و پاکدل ما را در جهان به زشتی رقم می‌زنند. سعی کنید صفوف خود را از آنها جدا سازید.

برادران و خواهران عزیز! در اخبار خارجی آمده بود که حوادث تلخ اخیر کشور ما در صدر تمام اخبار جهان قرار گرفته است و مفهوم آن اینست که دوستان ما که در منطقه و جهان بسیار زیادند احساس نگرانی می‌کنند و دشمنان ما هم که کم نیستند مراقب فرصتی هستند تا ضربه‌های خود را وارد سازند، شما فکر کنید در این شرایط چه وظیفه‌ای داریم؟

رای دهندگان محترم! آنها که به اختلافات دامن می‌زنند از هر گروهی باشند تنها راه را برای سیطره دشمنان صاف می‌کنند.

مطمئن باشید اگر خدای نکرده کشور و انقلاب ما آسیب ببیند تمام منطقه آسیب خواهد دید و دچار دگرگونی خواهد شد و این مسوولیت ما را سنگین تر می‌کند.

عزیزان! ما صدها هزار شهید و جانباز برای به ثمر رسیدن انقلاب داده‌ایم. مطمئن باشید امروز ارواح آنها و روح مقدس امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ناراحت است. خدا نیاورد روزی را که بر اثر غلبه احساسات بر عقلانیت، ارزش تمام آن خون ها به خطر بیفتد.

رای دهندگان محترم مخصوصا شما ای جوانان عزیز، من به همه شما احترام می‌گذارم. بیایید از طریق مذاکره اختلافات را برطرف سازیم. همه به هم احترام بگذاریم، سخنان رکیک به یکدیگر نگوییم و اخوت اسلامی را زنده کنیم.

عقلای قوم در این لحظات، وظیفه سنگینی دارند؛ باید با حفظ آرامش، یکدیگر را دعوت به مذاکره کنند و دست در دست هم بگذارند و سرانجام دولتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های مدیریتی همه جناح‌های وفادار به انقلاب تشکیل دهند تا ایرانی آبادتر و سربلندتر از گذشته بسازیم و نامهربانی‌ها به مهربانی تبدیل گردد و دشمنان ناکام شوند و دوستان امیدوار.    ان شاء الله 

کد خبر 83695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز