آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیانیه‌ای به مناسبت پاره‌ای از فتاوای اخیر بر ضد شیعیان تصریح کرد: خشم مفتی‌های سعودی از گرایش جوانان به تشیع است.

به گزارش رسا، در این بیانیه آمده است: موج گرایش جوانان وهابی به تشیع روز به روز پر خروش‌تر می‌شود، آگاهان موثق گفته‌اند دامنه این موج حتی به مکه و مدینه نیز رسیده و گروهی از جوانان این 2 شهر پیروی از مکتب اهل بیت‌ع را پذیرفته‌اند.

این مرجع تقلید تاکید کرده است: این گرایش روز افزون جوانان وهابی، مفتیان تندروی سعودی را آن چنان خشمگین ساخته که هر روز فتوای جدیدی بر ضد شیعیان صادر می‌کنند که غالباً براساس تهمت‌ها و دروغ‌هاست و  به گمان اینکه با این گونه فتاوا می‌توانند جلوی این موج بایستند، موجی که بر اثر حکومت باشکوه جمهوری اسلامی و قدرت‌ نمایی شگفت‌انگیز حزب‌الله لبنان و توانایی شیعیان عراق به‌وجود آمده است.

این بیانیه در پایان یادآور شده است:‌ ما به آنها نصیحت می‌کنیم که بیایید به جای طرح این گونه مباحث نادرست با هم نشسته و یکدیگر را بهتر بشناسیم. عداوت‌ها را تبدیل به دوستی و محبت کنیم و جوانان را نیز آزاد بگذاریم که راه خود پیش گیرند و به آنچه عقل و درایت آن‌ها حکم می‌کند عمل نمایند.

کد خبر 32940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز