گروه سیاسی: مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با صدور بیانیه‌ای، فتوای منسوب به برخی از مفتیان افراطی و تهدید آنان به تخریب اماکن مقدس عراق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: صدور چنین فتاوایی، آن هم در زمانی که امت اسلامی‌به ویژه ملت عراق به وحدت و انسجام بیشتری نیاز دارند، اقدامی‌خلاف مصالح امت اسلامی‌است و جز خدمت به اشغالگران عراق و بهانه‌ای برای استمرار حضور نامشروع آنان در این سرزمین اسلامی، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز ‌در بیانیه‌‌ای تصریح کرد: فتاوای تفرقه افکنانه مفتی‌های وهابی درمورد تخریب عتبات عالیات نه جنگ علیه کل اسلام بلکه جنگ علیه تمام حریت و آزادی است.

انجام مأموریت آمریکا

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: آنچه این روزها در فضای عالم نماهای سلفی وهابی می‌گذرد انجام مأموریتی است که دنیای استکبار به آنان واگذاشته و قلم و فتوای آنان در خدمت آمریکا قرار گرفته است.

سیداحمد خاتمی‌در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد شدید از فتوای اهانت‌بار مفتی‌های سعودی علیه سید الشهدا و بارگاه ملکوتی آن حضرت با تأکید بر لزوم واکنش جهان اسلام به این سخنان گفت: باید جهان اسلام با خروش یکپارچه علیه این عالم نمایان کاری کند که این‌ها از فتوای خود پشیمان شده و جرأت نکنند دگر بار این فتواهای ضد اسلامی‌را صادر کنند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  یادآور شد: از وزارت خارجه انتظار می‌رود در این رابطه فعال‌تر عمل کنند، وقتی اینها به صراحت حرم مطهر سالار شهیدان را اینچنین مورد هجمه قرار می‌دهند و تهدید می‌کنند وزارت امور خارجه منتظر چیست؟ اگر این عالم نمایان به مقامات کشورمان اهانت می‌کردند بی‌تردید سفیر را فرامی‌خواندند، این‌ها به سید و سالار شهیدان اهانت می‌کنند که ارباب و آقای همه مقامات است و همه افتخار نوکری او را دارند.

کد خبر 27203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز