همشهری آنلاین: آیت الله ناصر مکارم شیرازی برخورد به شیوه اخلاق اسلامی را ابزاری اصلاحی دانست و گفت: با اخلاق اسلامی می‌توان جامعه را اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی غروب دوشنبه در جمع فرمانده و جمعی از مأمورین نیروی انتظامی قم اظهارداشت: با اخلاق اسلامی می‌توان جامعه را اصلاح کرد و فقط تعداد معدودی از مجرمان در جامعه حضور دارند که باید با انان با خشونت برخورد شود.

وی در خصوص نقش تربیتی برخورد به شیوه اخلاق اسلامی اظهار داشت: پیامبر اسلام‌(ص) با سلاح اخلاق دلها را تسخیر می‌کرد، به طوری که هر زمان یکی از کفار با پیامبر برخورد می‌کرد و اخلاق ایشان را می‌دید‌، به اسلام روی می‌آورد و مسلمان می‌شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به فرماندهان و مأموران نیروی انتظامی گفت: شما در میان مسئولین بیشترین رابطه و تماس را با مردم دارید، بنابراین لازم است با اخلاق اسلامی و سیره نبوی بیشتر از دیگران آشنا باشید.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی گفت: شما در عین قدرت و صلابت باید از اخلاق اسلامی برخوردار باشید تا هر چه بیشتر مردم را به حکومت و نظام جذب کنید و بدانید مردم از این راه با شما بیشتر همکاری خواهند داشت.

وی با استناد به احادیث بیان داشت: در مواجهه با خشم، مردم سه دسته می‌شوند؛ گروهی که خشمشان را فرو می‌برند، گروهی که نه تنها خشم خود را فرو می‌برند، بلکه بخشش هم می‌کنند و گروه سوم کسانی که نه تنها می‌بخشند، بلکه به فرد مقابل نیکی هم می‌کنند.

معضلات فرهنگی و مظاهر فساد در قم ریشه کن شود

مرجع تقلید شیعیان در ادامه شهر قم را پایگاه تشیع دانست و بیان داشت: در شهری که پایگاه تشیع است و بزرگترین حوزه علمیه جهان در آن قرار دارد باید نیروی انتظامی آن هم الگو باشد و در شهر قم از کسبه گرفته تا مسئولین همه باید الگو و اسوه برای جهانیان باشند.

مکارم شیرازی با اشاره به شأن و جایگاه شهر قم اضافه کرد: در چنین شهری باید معضلات فرهنگی و مظاهر فساد به طور کل ریشه کن شود تا به شأن قم لطمه‌ای وارد نشود.

مامورین پاسگاه‌ها و کلانتری‌های قم تحت آموزش‌های اخلاقی قرار گرفتند

سردار مهدی توکلی فرمانده نیروی انتظامی قم نیز در این دیدار از نیرو‌های انتظامی به عنوان نیروهای کوشا و فعال نام برد و افزود: نیروی انتظامی در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها بیشترین سطح تماس مردمی و تنوع عملیاتی را در کشور دارند.

کد خبر 102635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز