همشهری آنلاین: قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب با اشاره به این که قرآن در جامعه اسلامی چتری عام بر سر همه مردم است، اظهار کرد: افزودن بخشی با عنوان اشعار قرآنی به جشنواره شعر فجر در شورای سیاست‌گذاری سال آینده بررسی می‌شود.

قرآن

«یحیی طالبیان»، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب و رئیس حوزه وزارتی این وزارتخانه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) درباره افزوده شدن بخشی با موضوع اشعار قرآنی به جشنواره شعر فجر گفت: این موضوع باید در شورای سیاست‌گذاری سال آینده طرح و بررسی شود.

وی با بیان این مطلب افزود: مرکز فعالیت‌های قرآنی، بخش جداگانه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد که فعالیت‌های متفاوتی را نیز در حوزه قرآن ارائه می‌کند.

طالبیان ادامه داد: در سال جاری بخشی با عنوان شعر قرآنی را در نمایشگاه قرآن در نظر گرفتیم و این نشان‌دهنده این موضوع است که از بخش قرآن در حوزه‌های مختلف غفلت نکرده‌ایم.

قائم مقام وزیر در امور شعر و ادب اظهار کرد: با وجود این می‌توانیم برای در نظر گرفتن بخش و جایگاهی برای اشعار قرآنی در جشنواره شعر فجر را در شورای سیاست‌گذاری این جشنواره برای سال آینده مطرح و بررسی کنیم.

وی با اظهار این که قرآن در جامعه اسلامی چتری عام بر سر همه مسلمانان است، گفت: شاعران هم از جمله گروه‌هایی هستند که زیر این چتر قرار می‌گیرند و همانند عموم مردم از قرآن به صورت خاص و عام متأثر می‌شوند.

طالبیان ادامه داد: می‌توان گفت که همه شاعران متن قرآن را خوانده و در آن تدبر کرده‌اند و به نوعی متن قرآن در روح، روان، ذوق و قریحه آنان انعکاس داشته است.

وی در ادامه این مطلب افزود: این گروه به صورت خاص از معانی و مضامین قرآنی استنباط می‌کنند و گاه با تأثیر از قرآن و حدیث در متن اشعارشان، جنبه‌های الهی این کتاب مقدس را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

طالبیان همچنین گفت: قرآن کریم از قدیم‌الایام با عنوان خاص در ادبیات فارسی مطرح بوده است و این که در جشنواره شعر فجر نیز جایگاه خاصی به اشعار قرآنی اختصاص داده شود، موضوعی است که باید درباره آن به بحث و تبادل نظر پرداخت. 

کد خبر 123866
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز