گروه حوادث: زن و مرد سارق وقتی فهمیدند طلافروش جوان پی به راز آنها برده است، پا به فرار گذاشتند اما زن جوان پشت در بسته طلافروشی‌گیر افتاد و دستگیر شد.

متهم

عصر هشتمین روز آذرماه، ماموران کلانتری 118 تهران از طریق تماس تلفنی در جریان دستگیری زن سارقی در یکی از طلافروشی‌های خیابان ستارخان قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. ماموران به محض حضور در مقابل طلافروشی، زن جوانی را دیدند که در حلقه محاصره مرد طلافروش و همسایه‌ها گرفتار شده بود و او را به‌خودروی پلیس منتقل کردند.

بعد از بازداشت این زن، صاحب‌ طلافروشی به ماموران گفت: حدود ساعت 6:30 عصر بود که این زن همراه مرد جوانی وارد مغازه‌ام شدند تا یک سرویس طلای گران‌قیمت بخرند. وی ادامه داد: زن جوان به زبان ترکی استانبولی حرف می‌زد و مرد مدعی بود که همسرش تبعه ترکیه است و می‌خواهد برایش سرویس طلا بخرد. آنها چند سرویس طلا را همزمان انتخاب کردند و من هم طلاها را برایشان آوردم.

درحالی‌که زوج جوان مشغول دیدن طلاها بودند، من همه حرکاتشان را زیرنظر گرفتم تا اینکه زن با زبان ترکی استانبولی شروع به حرف زدن با همسرش کرد. سپس مرد جوان به من گفت که همسرش نخستین باری است که به ایران می‌آید و تا حالا چک‌پول‌های ایرانی را ندیده و خیلی دوست دارد تا آنها را ببیند.

مرد طلافروش افزود: با شنیدن این جملات، بسته‌ای چک‌پول از دخل مغازه برداشتم و به زن جوان دادم تا آنها را ببیند. او هم مشغول بررسی آنها شد و این در حالی بود که شوهرش همچنان داشت طلاها را بررسی‌ می‌کرد.لحظاتی بعد زن جوان چک‌پول‌ها را به من برگرداند و کلی تشکر کرد اما چون از قبل آنها را شمرده بودم، احساس کردم حجم آنها کم شده است.

برای همین دوباره شروع به شمارش چک‌‌پول‌ها کردم و همان لحظه مرد جوان زنجیر گران‌قیمتی را که روی پیشخوان بود برداشت و همراه همسرش پا به فرار گذاشت. با دیدن این صحنه دکمه کنترل ضد‌سرقت را زدم و در قفل شد اما قبل از آن مرد جوان توانسته بود از مغازه خارج شود و پا به فرار بگذارد ولی همسرش پشت در‌، گیر افتاد.

بعد از اظهارات شاکی، پرونده با دستور قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و زن جوان به اداره آگاهی انتقال یافت. این زن در بازجویی‌های اولیه مدعی شد: مردی که فرار کرد، پسر عموی من بود. ما به انگیزه سرقت وارد طلافروشی شدیم و من وانمود کردم که تبعه ترکیه هستم اما باور کنید من هیچ پولی کف‌زنی نکردم و این پسرعمویم بود که زنجیر طلا را به سرقت برد و فرار کرد.

بعد از اظهارات زن جوان، بررسی‌های پلیسی ادامه یافت و مشخص شد که این زن از مجرمان طایفه فیوج است که بیشتر بستگانش از مجرمان سابقه‌داری هستند که تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده‌‌اند.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به نوع سرقت این زن و همدستش، احتمال می‌رود که آنها با این شگرد از طلافروشی‌ها و مغازه‌های دیگری هم سرقت کرده باشند. بنابراین از افرادی که با این شیوه از سوی یک مرد و زن جوان هدف سرقت قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود برای شناسایی متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران یا شعبه نهم بازپرسی در دادسرای ناحیه‌2 مراجعه کنند.

کد خبر 123043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز