یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: سرایدار مجتمع تجاری، برای انتقام‌جویی از فروشندگان مغازه مانتو فروشی آنجا را به آتش کشید اما خبر نداشت که دوربین‌های مداربسته مغازه همه حرکات او را ضبط کرده‌اند.

متهم

عصر 17 آذرماه امسال، ماموران پلیس و آتش‌نشانی تهران در جریان آتش‌سوزی در یک مغازه مانتوفروشی در خیابان ولی‌عصر قرار گرفته و راهی محل حادثه شدند. بعد از اطفای حریق، وقتی کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی است، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات برای شناسایی عامل آتش‌سوزی شروع شد.

صاحب مغازه مانتو فروشی نخستین کسی بود که مورد پرس‌و‌جو قرار گرفت. او به ماموران گفت: حدود ساعت 18:30 بود که یکی از فروشندگان مغازه با من تماس گرفت و خبر از آتش‌سوزی داد. بلافاصله خودم را به مغازه رساندم و ماموران آتش‌نشانی را دیدم که مشغول خاموش کردن آتش بودند. بعد از خاموش شدن حریق، درحالی‌که دود مغازه را پر کرده بود وارد آنجا شدم و دیدم همه اموال و لباس‌های موجود در مغازه به‌طور کامل از بین رفته است.

بعد از اظهارات صاحب مانتو فروشی، تحقیقات پلیسی ادامه پیدا کرد و وقتی ماموران متوجه شدند مغازه مورد نظر مجهز به دوربین مداربسته بوده است، به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها پرداختند. از آنجا که در جریان حریق به دوربین‌ها آسیبی نرسیده بود، تمامی فیلم‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و در این میان، ماموران متوجه صحنه‌ای شدند که یک زن را در حال آتش زدن مغازه نشان می‌داد.

در این صحنه، زن میانسال که ظاهرا در مغازه پنهان شده بود، بعد از شعله‌ور کردن یک مانتو آن را روی قفسه لباس‌ها انداخت و بی‌آنکه کسی متوجه شود، با عجله از مغازه خارج شد. پلیس که حدس می‌زد این زن به خاطر انتقام‌جویی دست به چنین کاری زده، تصویر او را به صاحب مغازه و فروشندگان آنجا نشان داد و همه آنها گفتند که عامل آتش‌سوزی را می‌شناسند و او سرایدار مجتمع تجاری است.

صاحب مانتوفروشی نیز به ماموران گفت: این زن مدتی پیش به مجتمع تجاری مجاور مغازه من آمده بود و دنبال کار می‌گشت. با موافقت هیأت‌مدیره مجتمع، او به‌عنوان سرایدار در آنجا مشغول به کار شد و پس از تعطیل شدن مجتمع اقدام به تمیز کردن طبقات می‌کرد. وی ادامه داد: پس از گذشت مدتی، از طریق مدیر مجتمع اطلاع پیدا کردم که این زن مکان مشخصی را برای گذراندن شب ندارد و مجبور است قسمتی از حقوق خود را صرف کرایه محل استراحت کند.

چون از قبل اتاق کوچکی در طبقه بالای مجتمع خریداری کرده بودم و از آن استفاده نمی‌کردم به این زن پیشنهاد دادیم که در آنجا زندگی کند تا دیگر مجبور به پرداخت کرایه نباشد. با موافقت مدیر مجتمع او در اتاق مورد نظر ساکن شد اما هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم که وی جواب خوبی‌های مرا اینگونه بدهد.

بعد از اظهارات صاحب مانتوفروشی، ماموران زن آتش افروز را دستگیر کرده و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.
این زن وقتی چهره خود را در فیلم لحظه آتش‌سوزی دید لب به اعتراف گشود و گفت: عصر روز حادثه با فروشنده یکی از مغازه‌های داخل مجتمع درگیری لفظی پیدا کردم و در همین هنگام مدیر مجتمع متوجه موضوع شد و از من توضیح خواست.

داشتم ماجرا را برای مدیر مجتمع توضیح می‌دادم که در همین هنگام چند نفر از فروشندگان مغازه مانتوفروشی شروع به دخالت کردند. آنها سعی می‌کردند که مرا مقصر درگیری جلوه دهند و من که از دخالت آنها حسابی عصبانی شده بودم تصمیم گرفتم انتقام بگیرم. این بود که با وجود خوبی‌هایی که صاحب مغازه در حقم کرده بود، مخفیانه وارد مغازه شدم و خودم را به یکی از قفسه‌های لباس در انتهای مغازه رساندم.

من قصد داشتم با آتش زدن چند مانتو کاری کنم که خسارت مانتوها به گردن فروشنده‌ها بیفتد اما تصور نمی‌کردم که این کارم باعث به آتش کشیده شدن تمام مغازه شود و حالا هم پشیمانم. سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات و اعترافات صریح متهم و همچنین تصاویر به‌دست آمده از لحظه ارتکاب جرم، پرونده برای صدور دستور قضایی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و زن میانسال راهی زندان شد.

کد خبر 123517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز