گروه حوادث: ماموران پلیس وقتی در جست‌وجوی مرد تیرانداز قدم به خانه‌ای در جنوب شرق تهران گذاشتند، در آنجا با کلکسیونی از تجهیزات نظامی روبه‌رو شدند.

متهم

با دستگیری مرد تیرانداز مشخص شد وی یک مامور قلابی است که تاکنون سر افراد زیادی را کلاه گذاشته است.
ساعت 11 صبح 28 آذر‌ماه ساکنان یکی از کوچه‌های محله سرآسیاب تهران با پلیس تماس گرفتند و گفتند که از خانه‌ای در این کوچه صدای شلیک گلوله شنیده‌اند.

به‌دنبال این تماس ماموران کلانتری 110 شهدا راهی محل حادثه شدند و مردی به‌نام علی را که با شلیک گلوله از یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تهدید اعضای خانواده‌اش کرده بود، دستگیر کردند. دستگیری این مرد پایان ماجرا نبود، چرا که وقتی ماموران با دستور قضایی قدم به خانه علی گذاشتند در آنجا علاوه بر یک قبضه سلاح شکاری موفق به کشف کلکسیونی از تجهیزات نظامی و پلیسی به همراه مدارک جعلی شدند.

با کشف کلت کمری، بی‌سیم‌دستی، دستبندفلزی، گذرنامه‌های جعلی، کارت‌های شناسایی تقلبی مربوط به ارگان‌های نظامی و انواع لباس‌های نظامی در خانه این مرد، وی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و مشخص شد که او با استفاده از این تجهیزات و معرفی خود به‌عنوان مامور، دست به جرایم مختلف در پایتخت زده است.

با این اطلاعات جست‌وجو برای شناسایی افرادی که از سوی متهم هدف سرقت قرار گرفته بودند آغاز شد و ماموران با شناسایی تعدادی از آنها پرده از فعالیت‌های مجرمانه این مرد 41 ساله برداشتند. شاکیان گفتند که علی را بارها با انواع لباس‌های نظامی و پلیسی و همراه با گاز اشک‌آور و دستبند و بی‌سیم دیده‌اند و چون تصور می‌کرده‌اند که او فرد شناخته شده‌ای است، هنگام انجام معامله با وی از او چک بانکی دریافت کرده‌اند، اما بعد از مراجعه به بانک متوجه شده‌اند که چک‌ها بلامحل است.

از طرف دیگر ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم با معرفی خود به‌عنوان سرهنگ، اقدام به کلاهبرداری از افراد زیادی در جنوب شرق تهران کرده و به همین اتهام از سوی چند دادسرا در تهران برای او دستور بازداشت صادر شده است.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد با معرفی خود به‌عنوان مامور از افراد زیادی کلاهبرداری کرده باشد، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و از مالباختگان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت یا پیگیری پرونده خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

وی همچنین از افرادی که اطلاعاتی در خصوص اقدامات مجرمانه این مرد دارند درخواست کرد اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055505 و 51055237 در اختیار کارآگاهان قرار دهند.

کد خبر 123853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز