یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: با شهادت دادن مردی که 25 سال پیش شاهد شهادت یکی از ماموران ژاندارمری به‌دست شرور تحت تعقیب بود، راز این جنایت قدیمی گشوده شد.

در سال 1364 ماموران ژاندارمری کرمان هنگام دستگیری یک متهم تحت تعقیب در شهرستان جیرفت، با او درگیر شدند که در جریان این درگیری مسلحانه یکی از ماموران به نام چراغ نارویی هدف گلوله قرار گرفت و به‌علت شدت خونریزی به شهادت رسید.
به‌دنبال این ماجرا، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت شروع شد و با توجه به شهادت دادن تنها شاهد ماجرا، ماموران متوجه شدند که مامور ژاندارمری به دست مردی به نام ابراهیم به شهادت رسیده است.

شاهد حادثه که یکی از سربازان وظیفه ژاندارمری بود، در تحقیقات گفت که در جریان حادثه در کنار شهید نارویی بوده و با چشم خودش دیده که ابراهیم با شلیک گلوله به زندگی او پایان داده است. با این شهادت، دستور بازداشت مرد جنایتکار صادر شد و ماموران در تحقیقات اولیه توانستند مخفیگاه این مرد را شناسایی کنند.

مرد جنایتکار در یک عملیات ضربتی دستگیر و راهی زندان شد اما یکسال بعد توانست با همکاری چند زندانی دیگر از زندان فرار کند. با فرار مرد جنایتکار، او بار دیگر تحت تعقیب قرار گرفت اما تا سال‌ها بعد هیچ ردی از وی به‌دست نیامد و تحقیقات درخصوص این پرونده با بن‌بست روبه‌رو شد.

اعتراف به جنایت قدیمی

درحالی‌که 24 سال از جنایت گذشته و در این مدت هیچ ردی از قاتل فراری به دست نیامده بود، 3 سال پیش ماموران پلیس شیراز در جریان انتقال یک محموله مواد‌مخدر به این شهر قرار گرفتند. با تحقیقات انجام شده مشخص شد فردی که این محموله را در اختیار دارد، مردی به نام ابراهیم است که به‌نظر می‌رسد یک قاچاقچی حرفه‌ای است.

با این اطلاعات، عملیات ضربتی برای دستگیری مرد قاچاقچی شروع شد و ماموران پلیس بعد از دستگیری او، 236 کیلوگرم تریاک از وی کشف کردند. ابراهیم بعد از دستگیری به زندان انتقال یافت و ماموران که احتمال می‌دادند وی جرایم دیگری را هم مرتکب شده باشد به انگشت‌نگاری از او پرداختند.

نتایج انگشت‌نگاری‌ نشان می‌داد که این متهم، علاوه بر قاچاق مواد‌مخدر یک سابقه قتل هم در پرونده‌اش دارد.
وقتی معلوم شد ابراهیم همان جنایتکار فراری است که 25 سال پیش در جریان درگیری با ماموران ژاندارمری، یکی از ماموران را با شلیک گلوله به شهادت رسانده، ماجرا به پلیس و دادگستری جیرفت اطلاع داده شد و با دستور قضایی، وی در اختیار پلیس جیرفت قرار گرفت.

شاهد جنایت

ابراهیم بعد از انتقال به جیرفت همه اتهامات خود را رد کرد و گفت که بی‌گناه بوده و عامل شهادت مامور ژاندارمری، فرد دیگری است. اعترافات این مرد وقتی رنگ باخت که وی شنبه گذشته در دادگستری جیرفت مقابل تنها شاهد جنایت قرار گرفت و در آنجا به‌عنوان عامل جنایت معرفی شد.

سرباز وظیفه‌ای که 25 سال پیش شاهد شهادت مامور ژاندارمری بود، وقتی در دادگستری حاضر شد ابراهیم را شناخت و شهادت داد که شلیک مرگبار از سوی این مرد صورت گرفته است. سرهنگ بنی‌اسدی، رئیس پلیس شهرستان جیرفت با بیان این خبر گفت: به این ترتیب ابراهیم لب به اقرار گشود و به جنایت قدیمی اعتراف کرد و با قرار قانونی راهی زندان شد.

کد خبر 124108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز