سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: زن میانسالی که 15 سال پیش به‌دلیل اختلافات شدید خانوادگی پدرش را به قتل رسانده بود، به‌خاطر عذاب‌وجدان به اداره پلیس رفت و خود را تسلیم کرد.

متهم

15سال پیش ماموران پلیس تهران در جریان قتل پیرمردی 74ساله در غرب تهران قرارگرفتند و تحقیقات برای کشف راز این جنایت را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول دارای اختلافات شدید خانوادگی با همسر و فرزندانش بوده و به تنهایی در خانه‌اش زندگی می‌کرده است.

با توجه به شکایت یکی از دختران مقتول که مدعی بود برادرش عامل این جنایت است، مرد جوان دستگیر شد اما در تمامی مراحل بازجویی اتهام قتل را انکار کرد و مدعی شد که بی‌گناه است. مدتی بعد، از آنجا که هیچ مدرکی علیه مرد جوان وجود نداشت او از زندان آزاد شد و تا سال‌ها بعد معمای این قتل مثل یک راز باقی ماند.با گذشت 15 سال از این ماجرا، چند روز پیش زن 45 ساله‌ای به‌نام ساناز به کلانتری 107 فلسطین رفت و پرده از راز جنایت قدیمی برداشت.

او که مدعی بود عامل این جنایت خود اوست، به ماموران گفت: مدت‌ها به همراه پدر و دیگر اعضای خانواده‌ام در خارج از کشور زندگی می‌کردیم تا اینکه اختلافات شدیدی بین پدر و مادرم به‌وجود آمد و آنها از هم جدا شدند. پس از آن بود که پدرم به ایران برگشت و تصمیم گرفت به تنهایی به زندگی‌‌اش ادامه دهد. این در حالی بود که مادرم نیز زندگی جداگانه‌ای در پیش‌گرفت و من و برادر و خواهرم آواره خیابان‌ها شدیم.

وی ادامه داد: مدتی بعد برادرم یک شرکت خصوصی راه‌‌انداخت و به این ترتیب زندگی ما وارد مرحله‌ای تازه شد. او با اجاره آپارتمانی، من و خواهرم را به آنجا برد و ما در آنجا زندگی می‌کردیم تا اینکه مزاحمت‌های پدرم شروع شد و او می‌خواست هر طوری شده ما را نزد خودش برگرداند. پدرم حتی برای عملی کردن نقشه‌اش کاری کرد که شرکت برادرم تعطیل شود و از آن به‌بعد ما مجبور بودیم در خیابان‌ها و پارک‌ها زندگی کنیم.

با این حال مزاحمت‌های پدرم تمامی نداشت و برای همین تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. این بود که به خانه‌اش رفتم و وقتی دیدم تنهاست، وی را خفه کردم و پا به فرار گذاشتم. بعد از جنایت، برادرم به اتهام قتل دستگیر شد و چون می‌ترسیدم به زندان بروم، تصمیم گرفتم چیزی نگویم. پس از چند هفته، او آزاد شد و ما زندگی‌مان را از سر گرفتیم تا اینکه مدتی قبل وی فوت کرد و من تنها شدم. مدتی را به تنهایی سر کردم اما سرانجام به‌خاطر عذاب وجدان تصمیم گرفتم نزد ماموران پلیس بروم و به قتل پدرم اعتراف کنم.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات این زن، در بررسی‌های انجام شده مشخص شد پرونده اولیه در سال 74 در شعبه 1156 دادگاه عمومی تهران تشکیل شده است که با هماهنگی‌های قضایی این پرونده به اداره آگاهی تهران ارسال شد و تحقیقات تخصصی درخصوص اظهارات زن میانسال ادامه دارد.

کد خبر 123747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز