یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: قاتل سریالی قزوین که به اتهام قتل 5 زن و یک مرد به مرگ محکوم شده بود، صبح29 آذر پای چوبه دار رفت.

دادگاه

مهین که به نخستین زن قاتل‌سریالی ایران معروف شده، جنایت‌های خود را از سال ۸۵ و با قتل مردی که صاحبخانه‌اش بود، شروع کرد. او بعد از قتل این مرد، 2‌میلیون تومان پول او را به سرقت برد و جسد وی را در حاشیه شهر رها کرد تا کسی پی به راز قتل او نبرد.

گرچه با پیدا شدن جسد مقتول، مهین به‌عنوان مظنون از سوی پلیس دستگیر شد اما در تمامی مراحل تحقیقات، اظهار بیگناهی کرد و با توجه به اینکه ماموران مدرکی علیه او به دست نیاوردند، آزاد شد. این زن ۳۳ ساله، ۲سال بعد از نخستین جنایت، یعنی از بهمن سال ۸۷، قتل‌های خود را از سر گرفت و این بار قربانیان خود را از بین زنان میانسال برگزید.

او با یک خودروی رنوی کرم رنگ، در نقاط مختلف قزوین می‌گشت و بعد از شناسایی زنان میانسالی که طلای زیادی همراه داشتند، با آنها طرح دوستی می‌ریخت. مهین با گفتن این جمله که «شما شبیه مادر خدا بیامرز من هستید» یا اینکه «اجازه دهید شما را برسانم»، طعمه‌هایش را فریب می‌داد و آنها را سوار خودروی خود می‌کرد. سپس در بین راه به قربانیانش آبمیوه مسموم تعارف می‌کرد و وقتی آنها با خوردن آبمیوه بیهوش می‌شدند، این افراد را خفه می‌کرد. زن جنایتکار بعد از اجرای نقشه‌‌اش، همه طلاها و پول‌های قربانیان را برمی‌داشت و اجساد آنها را در محلی خلوت رها می‌کرد و متواری می‌شد.

مهین جنایت‌های خود را تا اوایل سال گذشته ادامه داد و در این مدت علاوه بر صاحبخانه خود، 5 زن سالخورده و میانسال را به قتل رساند و اموالشان را به سرقت برد. این در حالی بود که پلیس با کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده از جنایت‌‌ها به این نتیجه رسیده بود که همه قتل‌ها از سوی یک زن صورت گرفته و جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری او شروع کرده بود.

تیم تحقیق سرانجام با راهنمایی یک زن میانسال که از دست مهین جان سالم به در برده بود توانست به سرنخ‌هایی از این زن دست پیدا کرده و محل زندگی او را در منطقه مینودر شناسایی کند. این محل به محاصره تیم‌های عملیاتی درآمد و زن جنایتکار سال گذشته در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

متهم گرچه ابتدا سعی می‌کرد پلیس را گمراه کند اما در ادامه بازجویی‌ها به قتل‌های سریالی اعتراف کرد و پرده از راز جنایات خود برداشت. او مدعی شد که قتل‌ها را به خاطر به دست آوردن پول و تامین هزینه درمان دختر بیمارش مرتکب می‌شده چرا که شوهرش معتاد بوده و حتی از پس پرداخت کرایه خانه هم برنمی‌آمده است. بعد از اعترافات زن جنایتکار، جلسه محاکمه او در دادگاه کیفری استان قزوین و به ریاست قاضی ناصری برگزار شد.

مهین در جریان جلسه محاکمه‌اش به تمامی جنایاتی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و از دادگاه خواست که زودتر حکم اعدام او را صادر کند. پس از پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه این زن را مجرم شناختند و او را به اتهام قتل عمدی 6 نفر به 6 بار قصاص و به اتهام سرقت به حبس و تحمل شلاق محکوم کردند. این حکم بعد از تایید از سوی دیوانعالی کشور به دفتر رئیس قوه قضاییه ارسال شد که با موافقت وی با اجرای حکم، نخستین زن قاتل سریالی ایران صبح امروز پای چوبه دار قرار گرفت تا به سزای اعمالش برسد.

کد خبر 123516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز