دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: قاتل زنجیره‌ای آبادان که در جریان 4 سال آدم‌کشی در شهرهای آبادان و خرمشهر 15 زن و دختر و یک پسربچه را به قتل رسانده بود از سوی قضات شعبه 16 دادگاه کیفری استان خوزستان به 13 بار قصاص محکوم شد.

جنایت‌های این قاتل 40 ساله که فرید نام دارد اسفند سال 83 و با قتل زنی در منطقه بهمنشیر آبادان رقم خورد. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد مرد جنایتکار ابتدا با جسمی سخت ضربه‌ای به سر این زن وارد کرده و بعد از بیهوش کردن، او را به طرز فجیعی به قتل رسانده است. وی سپس با سرقت طلاهای قربانی جسد او را در میان نیزارها مخفی کرده و متواری شده است.

مدتی بعد از این جنایت با پیدا شدن جسد دومین قربانی که وی نیز با شگردی مشابه به قتل رسیده بود، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

با گذشت چند سال درحالی‌که 14 نفر در آبادان و 2 نفر در خرمشهر با این شگرد به قتل رسیده بودند، کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد تمامی جنایات از سوی یک نفر صورت گرفته و آنها باید در جست‌وجوی یک قاتل سریالی باشند.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای دستگیری مرد جنایتکار ادامه یافت و در این مدت پلیس چند مظنون را که در بین آنها متهم اصلی نیز به چشم می‌خورد دستگیر کرد اما در جریان بازجویی‌ها هیچ سرنخی به دست نیامد و تمامی مظنونان آزاد شدند.

صبح 26 شهریور سال گذشته درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری مرد جنایتکار ادامه داشت، ماموران در جریان حمله خونین مرد میانسالی به یک زن جوان در یکی از نخلستان‌های آبادان قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد مرد مهاجم بعد از اینکه با ضربات چاقو زن جوان را مجروح کرده، پا به فرار گذاشته و زن مجروح نیز توسط مردم به بیمارستان منتقل شده است.

از آنجا که احتمال می‌رفت مرد مهاجم همان قاتل سریالی باشد، ماموران عازم بیمارستان شدند و به تحقیق از زن مجروح پرداختند. آنها در جریان این تحقیقات عکس‌‌های مظنونانی را که از قبل شناسایی کرده بودند به زن جوان نشان دادند و در همین هنگام بود که زن جوان یکی از مظنونان به نام فرید را شناسایی کرد.

وقتی این زن گفت که این مرد  همان کسی بوده که در نخلستان قصد کشتن وی را داشته است، ماموران راهی خانه این مرد شدند و او را دستگیر کردند.

اعتراف به جنایات

فرید وقتی به اداره آگاهی منتقل شد در همان بازجویی‌های اولیه به حمله به زن جوان و قتل 15 زن و دختر و یک پسربچه در سال‌های گذشته اعتراف کرد.

او گفت: من قربانیانم را از بین زنان و دخترانی انتخاب می‌‌کردم که برای سرکشی به باغ‌هایشان یا چیدن علف به‌تنهایی به این محل‌ها و دیگر نقاط خلوت شهر می‌آمدند.

سپس از پشت سر آنها را غافلگیر کرده و با ضربات مشت و لوله آهنی به سرشان، آنها را به قتل می‌رساندم.بعد از جنایت هم اموال برخی از آنها را به سرقت می‌بردم و در 4 شهر مختلف به فروش می‌رساندم.

می‌خواستم انتقام بگیرم

این مرد حتی زمانی که محل رهاکردن اجساد قربانیانش را به پلیس نشان داد، بار دیگر انگیزه‌اش از این جنایات را انتقام‌جویی از زنان اعلام کرد و مدعی شد: حس انتقام‌جویی سال‌ها قبل از اینکه نخستین جنایت را مرتکب شوم، با من بود.هیچ‌کدام از قربانیانم گناهی نداشتند و من از به قتل رساندن آنها لذت می‌بردم؛ درست مثل پدربزرگم که از ضرب و شتم زنان لذت می‌برد.

انکار در دادگاه

بعد از اعترافات هولناک فرید، بازسازی صحنه تمامی جنایات و تحقیقات تکمیلی، پرونده با صدور کیفرخواست روی میز شعبه 16 دادگاه کیفری استان خوزستان قرار گرفت و متهم پای میز محاکمه رفت.

در جریان این محاکمه که به ریاست قاضی رشیدالماسی و با حضور 4 قاضی مستشار برگزار شد، در هر جلسه به یک یا 2 قتلی که فرید مرتکب آن شده بود، پرداخته شد اما در کمال ناباوری، جنایتکار سریالی اتهاماتش را انکار کرد.

او که در مراحل تحقیقات مقدماتی محل تمامی جنایات و نحوه کشتن قربانیانش را مو به مو شرح داده بود در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد: به این خاطر به قتل‌ها اعتراف کردم که بگویند فرید دیوانه است و آزادم کنند.

اما بر خلاف ادعاهای عجیب فرید در این جلسات، قضات دادگاه بعد از پایان محاکمه او را مجرم شناختند و با توجه به شکایات ولی دم قربانیان و محتویات پرونده، قاتل 41 ساله را به 13 بار قصاص محکوم کردند.  بهرام رشته احمدی، معاون دادستان اهواز با بیان این خبر گفت: درصورت اعتراض متهم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

کد خبر 90891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز