یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: تیرانداز شهر قدس که در جریان یک انتقام‌جویی خونین، بعد از آنکه چند نفر را در ساختمان 5 طبقه خود به گلوله بست، به پشت بام خانه‌اش رفت و رهگذران را هدف قرار داد

او با گذشت 50 روز از جنایت، لحظه به‌ لحظه جنایت خونین خود را بازسازی کرد در جریان این جنایت بی‌سابقه، مرد جنایتکار 6 نفر را به قتل رساند و 12 نفر را مجروح کرد.

عقربه‌ها ساعت 9 صبح را نشان می‌دهند که تیرانداز شهر قدس (قلعه حسن خان) به همراه قاضی ولیعهدی – رئیس شعبه 103 دادگاه شهرقدس- و ماموران پلیس آگاهی، با یک خودروی پژوی سبز رنگ وارد پارکینگ ساختمان 5 طبقه‌ای می‌شوند که متعلق به این مرد 65 ساله است و جنایت وی از جلوی در آن خانه کلید خورد.

دقایقی بعد متهم از خودرو پلیس پیاده می‌شود و به طرف در خروجی به راه می‌افتد تا لحظه به لحظه خونین‌ترین حادثه جنایی‌ ماه‌های اخیر استان تهران را بازسازی کند، حادثه‌ای که در کمتر از 20 دقیقه، حداقل 18 نفر به خاک و خون کشیده شدند.

متهم مقابل در ورودی ساختمان می‌ایستد: اینجا ایستاده بودم که مرد همسایه را دیدم که 2 پسر غریبه همراهش بود، از او خواستم تا توجه بیشتری به رفت‌وآمدهایش داشته باشد اما بدون توجه به این صحبت من ناگهان شروع به داد و فریاد کرد و گفت که خانه را از من خریده و من دیگر حقی در آن خانه ندارم و هر کاری که دلش بخواهد انجام خواهد داد، خیلی از این حرف ناراحت شدم، سریع به طرف اتاقک ته ساختمان یعنی جایی که در آن زندگی می‌کردم، رفتم.

او که از یادآوری خاطرات تلخ آن روز مضطرب به‌نظر می‌رسد ادامه می‌دهد: وارد اتاقک شدم،  داخل اتاقک یک تخت و تلویزیون بود،  اسلحه را زیر تخت پنهان کرده بودم، اسلحه و تیرها را برداشتم و به طرف آپارتمان حرکت کردم.

وقتی به مقابل آسانسور رسیدم دیدم آسانسور در طبقه سوم ایستاد. به تصور اینکه مرد همسایه و 2 مرد غریبه به طبقه سوم رفته‌اند به آنجا رفتم همین که در آسانسور را بازکردم 2 مرد جوان را دیدم و  آنها را به گلوله بستم و با 20 تیری که شلیک کردم تصور می‌کردم هر 2 نفر آنها کشته شده‌اند اما ظاهرا پسر صاحبخانه از این شلیک جان سالم به دربرده است.

در همان لحظه زن همسایه در خانه را باز کرد و من به طرف دختر کوچکش نیز شلیک کردم.
سپس به طبقه چهارم ساختمان رفتم تا اگر مرد همسایه آنجا باشد به او نیز شلیک کنم اما آنجا نبود و من بی‌هدف اقدام به شلیک کردم.

سپس در همان حالت عصبانیت به خاطر اختلافات خانوادگی‌ که داشتم، به سراغ همسراول و دخترم که در طبقه دوم ساختمان بودند رفتم، آنها که از شنیدن صدای شلیک گلوله‌ها به بیرون خانه آمده بودند به محض دیدن من قصد فرار داشتند که هردو نفر آنها را با شلیک گلوله زخمی کردم که همسرم کشته شد.

بعد از آن در خانه را باز کردم و درحالی‌که اسلحه در دست داشتم به خیابان رفتم. داخل کوچه ترافیک ایجاد شده بود من هم که در آن لحظات نمی‌دانستم چه کار می‌کنم بی‌هدف شلیک می‌کردم، فقط می‌خواستم مرد همسایه را بکشم.

محمد در ادامه درحالی‌که صحنه تیراندازی را روی پشت بام بازسازی می‌کرد، افزود: وقتی مطمئن شدم مرد همسایه از چنگم فرار کرده، برای اینکه بتوانم او را راحت‌تر پیدا کنم به پشت بام خانه‌ام رفتم.

در آنجا دوباره با دیدن مردم و اهالی محل که جمع شده بودند اقدام به تیراندازی کردم که تعدادی از اهالی کشته و مجروح شدند، لحظاتی بعد وقتی ماموران پلیس را که درپشت بام‌های اطراف کمین کرده بودند دیدم متوجه شدم که ماموران ساختمان را محاصره کرده‌اند، برای همین به سرعت اسلحه‌ام را بر زمین گذاشتم و خودم را تسلیم کردم.

متهم درحالی‌که خبرنگاران وی را احاطه کرده بودند، در پاسخ به این سؤال که حالا بعد از این جنایت خونین چه احساسی داری، گفت: ناراحتم، نمی‌خواستم این‌طور شود، من می‌خواستم جواب مرد همسایه را با گلوله بدهم،  درحالی‌که اشتباه می‌کردم.

وی  در پاسخ به این سؤال که چرا در اداره آگاهی و زندان اقدام به‌خودکشی کرده‌ای نیز گفت: وقتی متوجه شدم دست به چه کاری زده‌ام، به‌شدت از خودم بدم آمد، دلم می‌خواست زودتر بمیرم به همین خاطر دست به‌خودکشی زدم اما ماموران همه جا مراقبم بودند و نتوانستم تصمیمم را عملی کنم. روی نگاه کردن به خانواده‌ام را نداشتم.

سلامت روانی او تأیید شده است

با اتمام بازسازی صحنه جنایت،  قاضی ولیعهدی- رئیس شعبه 103 دادگاه شهرقدس- به خبرنگار همشهری گفت: نظریه پزشکی قانونی نشان می‌دهد متهم از لحاظ روحی و روانی سالم است و اکنون با بازسازی صحنه جنایت،  منتظر نظریه پزشکی قانونی درخصوص مجروحان حادثه هستیم و با تکمیل پرونده، بلافاصله کیفرخواست متهم صادر خواهد شد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان انتقال خواهد یافت.

کد خبر 92596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز