چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: دزد حرفه‌ای وقتی در زندان شنید همسرش از او طلاق غیابی گرفته، نقشه انتقام‌جویی مرگباری را طراحی کرد.

سرهنگ امیدی

این مرد در جریان تصادفی عمدی، همسرش را زیر گرفت و از کرمانشاه گریخت اما بعد از گذشت 5 سال از جنایت به دام پلیس افتاد.5 سال پیش زن جوانی هنگام عبور از یکی از خیابان‌های کرمانشاه، توسط یک خودروی سواری زیر گرفته شد و راننده بعد از تصادف با او، با سرعت زیادی از محل فرار کرد.

شاهدان حادثه، بعد از گزارش ماجرا به اورژانس به کمک زن جوان شتافتند اما شدت ضربه‌ای که به او وارد شده بود، به حدی بود که این زن قبل از رسیدن به بیمارستان جان‌باخت.گرچه ابتدا تصور می‌شد این زن در جریان یک تصادف عادی جان خود را از دست داده است اما در تحقیق از شاهدان، اطلاعاتی به دست آمد که از یک جنایت حساب‌شده خبر می‌داد. شاهدان مدعی بودند که راننده خودروی سواری از روی عمد و 2 بار پشت سر هم زن جوان را زیر گرفته و این کار را با انگیزه کشتن او انجام داده است.

انتقام مرگبار

ماموران پلیس در تحقیقات تخصصی دریافتند راننده خودرویی که با زن جوان تصادف کرده و باعث مرگ او شده، کسی نبوده جز همسر سابق این زن؛ مردی به نام امید که مدتی قبل به اتهام سرقت به زندان افتاده و همسرش که تاب تحمل این وضعیت را نداشته، به‌صورت غیابی از او جدا شده است.

با مشخص شدن این موضوع، این فرضیه که ماجرای تصادف، یک انتقام‌جویی مرگبار بوده، مد نظر قرار گرفت و دستور بازداشت مرد جوان صادر شد اما تحقیقات نشان می‌داد که او بعد از تصادف مرگبار، بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده است. با این حال وی به اتهام قتل عمد تحت تعقیب قرار گرفت اما تا چند سال بعد از جنایت هیچ ردی از او به دست نیامد.

دزد حرفه‌ای

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری امید ادامه داشت، او از کرمانشاه گریخت و چون می‌دانست پلیس در تعقیبش است، راهی تهران شد. این مرد برای تامین مخارج زندگی‌اش به دزدی روی آورد و شروع به سرقت خودرو کرد. امید روزها در خیابان‌های مختلف می‌گشت و بعد از شناسایی خودروهایی که سیستم امنیتی نداشتند، آنها را به سرقت می‌برد و سپس با کمک همدستانش این خودروها را می‌فروخت و از این طریق پول هنگفتی به جیب می‌زد.

با گذشت 5 سال از جنایت، سرانجام مرد جنایتکار در پایتخت به اتهام سرقت دستگیر شد اما در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که بی‌گناه است و پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده است. اظهارات متهم در حالی بیان می‌شد که نتایج انگشت‌نگاری از او نشان می‌داد که این مرد یک دزد سابقه‌دار است و پیش از این هم به جرم دزدی در کرمانشاه دستگیر و راهی زندان شده است. بنابراین ماموران که حدس می‌زدند متهم تحت تعقیب پلیس کرمانشاه باشد، او را در اختیار پلیس آگاهی این استان قرار دادند.

افشای راز جنایت

با انتقال امید به پلیس آگاهی کرمانشاه، مشخص شد او همان قاتل فراری است که از 5‌سال قبل تاکنون به اتهام قتل همسر سابقش تحت تعقیب قرار داشته است. با این اطلاعات، بازجویی از متهم شروع شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به جنایت اعتراف کرد.

متهم گفت: سال 84 درحالی‌که به اتهام دزدی در زندان به سر می‌بردم، همسرم به دادگاه رفت و طلاق غیابی گرفت. اما من که از این ماجرا حسابی عصبانی بودم، تصمیم گرفتم هر طوری شده از او انتقام بگیرم.این بود که بعد از آزادی از زندان، یک ماشین دزدیدم و با آن به کمین همسر سابقم نشستم. وقتی او را در یکی از خیابان‌های خلوت شهر دیدم، با سرعت به طرفش رفتم و با ماشین 2 بار به او کوبیدم تا اینکه مطمئن شدم کشته شده است. بعد هم پا به فرار گذاشتم اما 5 سال بعد در تهران دستگیر شدم.

سرقت 27خودرو

سرهنگ اسفندیار امیدی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه به همشهری گفت: متهم علاوه بر قتل همسر سابقش به سرقت 27 خودرو در کرمانشاه، تهران و دیگر شهرها نیز اعتراف کرد و با قرار قانونی راهی زندان شد.

کد خبر 122738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز