گروه حوادث: کارگاه ریخته‌گری، محلی بود که دزدان، دریچه‌های چدنی مسروقه را در آنجا دپو می‌کردند

دریچه های سرقتی

صاحب کارگاه قصد داشت بعد از سرقت 9 تن دریچه، آنها را به لوازم دیگری تبدیل کند اما قبل از انجام این کار دستگیر شد.
شامگاه 13 آذرماه امسال، ماموران پلیس همدان هنگام گشتزنی در خیابان‌های شهر، 3 مرد جوان را مشاهده کردند که مشغول سرقت دریچه‌های چدنی کانال‌های آب و فاضلاب بودند.

آنها با مشاهده این صحنه، متهمان را زیرنظر گرفتند و درست زمانی که آنها قصد انتقال دریچه‌های مسروقه را به‌خودروی خود داشتند، هر سه سارق را دستگیر و در بازرسی خودروی آنها، تعدادی دریچه‌ سرقتی کشف کردند.

 مردان جوان بعد از دستگیری به اداره پلیس انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند. سارقان دستگیر شده در اعترافات خود گفتند به همراه فرد دیگری به نام مهدی، طی 9 مرحله تعداد زیادی دریچه چدنی را از شهرستان بهار و همدان سرقت کرده و همگی آنها را به فردی به نام مرتضی که صاحب یک کارگاه ریخته‌گری و ذوب فلزات است، فروخته‌اند.

بعد از اعترافات متهمان و دستگیری دیگر همدست آنها، ماموران با دستور قضایی، راهی کارگاه ریخته‌گری مورد نظر شدند. آنها به محض ورود به کارگاه، در قسمتی از آن با تعداد زیادی دریچه‌های چدنی مربوط به شرکت‌های مختلف روبه‌رو شدند؛ دریچه‌هایی که دزدان آنها را شبانه از سطح شهر دزدیده و حالا در اختیار صاحب کارگاه قرار داده بودند تا آنها را ذوب کرده و تبدیل به وسایل دیگری کند.

با کشف حدود 9 تن دریچه‌ چدنی در این کارگاه، خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به خرید دریچه‌ها با قیمتی پایین از دزدان اعتراف کرد. رئیس پلیس شهرستان بهار در استان همدان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات سارقان، برای آنها قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 122807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز