جمعه ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای شب‌ها به‌عنوان مسافر سوار خودروی مسافربر می‌شدند و با تهدید چاقو، دست به سرقت از راننده‌ها می‌زدند.

اوایل آذرماه امسال ماموران پلیس آگاهی رشت در جریان سرقت خونین از راننده یک خودروی سواری قرار گرفتند و راهی محل سرقت شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد راننده که هدف ضربه چاقوی دزدان قرار گرفته بود، توسط خودروهای عبوری به بیمارستان منتقل شده است.

بنابراین تیم تحقیق به بیمارستان رفت و تحقیق از مالباخته را آغاز کرد. این مرد به ماموران گفت: در حال عبور از خیابان بودم که دیدم 2 مرد کنار خیابان به انتظار تاکسی ایستاده‌اند. مقصدشان شهرستان فومن بود و من هم سوارشان کردم اما در بین راه، یکی از آنها چاقویش را روی پهلویم گذاشت و با تهدید خواست توقف کنم.

من که ترسیده بودم پایم را روی ترمز گذاشتم اما وقتی ماشین توقف کرد، آنها مرا به باد کتک گرفتند و جوانی که روی صندلی عقب نشسته بود، تیغه چاقویی را به پهلویم فرو کرد. شاکی ادامه داد: بعد از این ماجرا، سارقان همه پول‌هایم را به سرقت بردند و با رها کردن من در خیابان، پا به فرار گذاشتند.

با این شکایت، تحقیقات برای دستگیری سارقان زورگیر شروع شد. از آنجا که سرقت در شب اتفاق افتاده بود، راننده چهره دزدان را به خوبی به خاطر نداشت و به همین دلیل تحقیقات اولیه بی‌نتیجه ماند تا اینکه ماجرای یک سرقت دیگر به پلیس گزارش شد. این بار هم دزدان 2 مرد جوان بودند که در مسیر رشت- فومن، سوار یک خودروی سواری شده و با تهدید چاقو و ضرب و شتم راننده، پول‌ها و لوازم با ارزش وی را به سرقت برده بودند. دومین مالباخته که چهره‌ دزدان را به خاطر سپرده بود، برای چهره‌نگاری از آنها و بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، به اداره آگاهی دعوت شد و با اطلاعاتی که او در اختیار پلیس قرار داد، یکی از دزدان خشن شناسایی شد. این مرد یک مجرم سابقه‌دار به نام بهنام بود که پیش از این هم به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود.

با این اطلاعات، محل زندگی بهنام شناسایی و به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد. ماموران برای اینکه مطمئن شوند وی یکی از دزدان تحت تعقیب است، مخفیانه از او عکسی تهیه کردند و آن را در اختیار شاکیان قرار دادند. آنها به محض مشاهده این عکس، او را شناسایی کردند و گفتند که وی یکی از همان سارقانی بوده که اموالشان را دزدیده است.

به این ترتیب متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی، به 4 فقره زورگیری با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری متهم، همدست او نیز به دام پلیس افتاد و تمامی شاکیان پرونده هم شناسایی شدند. وی ادامه داد: متهمان که به مواد‌مخدر اعتیاد دارند، انگیزه خود از سرقت‌ها را تأمین هزینه مواد اعلام کردند و با قرار قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 123318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز