یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد زباله‌گرد، سوار بر دوچرخه قدیمی خود در خیابان‌های قزوین می‌گشت و با شناسایی طعمه‌هایش، نقشه خود را عملی می‌کرد.

این مرد مایعی اسیدی را که در ظرفی ریخته بود، به‌صورت طعمه‌هایش می‌پاشید و متواری می‌شد. تحقیقات برای دستگیری این مرد از 2 هفته پیش و با شکایت نخستین شاکی در اداره آگاهی قزوین شروع شد. مرد جوان مدعی بود زمانی که از یکی از خیابان‌های قزوین در حال عبور بوده، مرد دوچرخه‌سواری به او نزدیک شده و بعد از پاشیدن مایعی مثل اسید به‌صورتش، متواری شده است.

با شکایت این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد دوچرخه‌سوار شروع شد اما هنوز سرنخی از او به دست نیامده بود که دومین حادثه مشابه نیز اتفاق افتاد.شاکی این بار دختر جوانی بود که هدف حمله‌ مرد دوچرخه‌سوار قرار گرفته بود. این دختر جوان که با کمک مردم به بیمارستان انتقال یافته بود، در تحقیقات به ماموران گفت: در راه رفتن به خانه بودم که مردی حدودا 45 ساله از پشت سر به من نزدیک شد و صدایم کرد.

وقتی برگشتم او محتویات بطری‌ای را که در دست داشت به‌صورتم پاشید و پا به فرار گذاشت. من که تصور می‌کردم وی به‌صورتم اسید پاشیده، شروع به داد و فریاد کردم و مردم مرا به بیمارستان بردند اما خوشبختانه بعد از معاینات اولیه مشخص شد مایعی که روی صورتم ریخته شده آنقدرها قوی نبوده و به بینایی‌ام آسیبی نرسیده است.

شکایت‌های سریالی

مشخصاتی که دختر جوان از مرد دوچرخه‌سوار ارائه می‌کرد، با مشخصاتی که نخستین شاکی در اختیار پلیس قرار داده بود یکی بود. هر دوی آنها از مردی حرف می‌زدند که سوار بر یک دوچرخه کورسی به آنها نزدیک شده و به‌صورتشان اسید پاشیده بود و از طرفی هیچ‌کدام از آنها، پیش از این او را ندیده بودند.

با این اطلاعات، ماموران که خود را در برابر یک اسیدپاش سریالی می‌دیدند، به دستور سردار جعفری نسب، رئیس پلیس استان قزوین، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی متهم شروع کردند.با گذشت چند روز، شکایت‌های مشابه دیگری هم در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد حدس آنها درباره سریالی بودن اسیدپاشی‌ها درست بوده است.

در جست‌وجوی مرد دوچرخه‌سوار

تحقیقات نشان می‌داد متهم بیشتر طعمه‌های خود را در اواسط روز و در خیابان‌های خلوت شهر شناسایی کرده است. این مرد که بطری حاوی اسید را در بطری آب دوچرخه قرار می‌داد، بعد از شناسایی طعمه‌هایش، به آنها نزدیک می‌شد و دوچرخه کورسی‌اش را کنار خیابان پارک می‌کرد. سپس به طرف طعمه‌هایش می‌رفت و آنها را صدا می‌زد.

وقتی طعمه‌هایش به طرف او برمی‌گشتند، وی بطری حاوی مایع اسیدی را به‌صورت آنها می‌پاشید و سوار بر دوچرخه‌اش می‌شد و پا به فرار می‌گذاشت. درحالی‌که تعداد قربانیان مرد دوچرخه‌سوار به عدد 7 رسیده بود، تیم‌های نامحسوس پلیس با شناسایی محل‌هایی که احتمال می‌رفت متهم در آنجا مشاهده شود، تحقیقات برای دستگیری او را ادامه دادند.

بیش از 200 نیروی پلیس با در اختیار داشتن مشخصات ظاهری مرد اسیدپاش به‌صورت شبانه‌روزی گشتزنی در خیابان‌های شهر را شروع کردند تا اینکه بعد از ظهر جمعه گذشته، یکی از این تیم‌ها در حوالی خیابان خیام قزوین، مرد میانسالی را دیدند که سوار بر دوچرخه‌ای کورسی در حال تردد بود. مشخصات مرد میانسال و دوچرخه او شباهت زیادی به متهم تحت تعقیب داشت. بنابراین ماموران وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و با کشف بطری حاوی مایع اسیدی از وی، مشخص شد که او همان متهم تحت تعقیب است.

تبهکار زباله‌گرد

مرد میانسال به اداره آگاهی انتقال یافت و بعد از اینکه از سوی تمامی شاکیان پرونده شناسایی شد، به اسیدپاشی‌‌های سریالی اعتراف کرد. او گفت: من مدت‌هاست که از طریق زباله‌گردی زندگی‌ام را می‌چرخانم. مدتی قبل وقتی داشتم داخل زباله‌ها دنبال مواد پلاستیکی می‌گشتم، بطری‌هایی را دیدم که مواد اسیدی داخل آنها بود. برای همین بطری‌ها را به خانه بردم و با مخلوط کردن مواد داخل آنها، یک مایع اسیدی جدید به‌وجود آوردم. من این مایع را داخل بطری می‌ریختم و با گشتن در خیابان‌ها خلوت شهر، به‌صورت مردان و زنان می‌پاشیدم و فرار می‌کردم.

سرهنگ امیری، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین، با اشاره به اینکه از محل زندگی متهم 45 ساله مقداری مایع اسیدی کشف شده است، به همشهری گفت: این مرد تا حالا انگیزه‌های عجیب و غریبی را برای پاشیدن مایع اسیدی به‌صورت قربانیانش عنوان کرده که به‌نظر می‌رسد هیچ‌کدام از آنها صحت ندارد و وی باید تحت معاینات روانپزشکی قرار بگیرد تا علت اصلی کار او مشخص شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مایع اسیدی که این مرد به‌صورت طعمه‌هایش می‌پاشیده، قدرت زیادی نداشته و به همین دلیل شاکیان دچار آسیب‌های جدی از جمله از دست دادن بینایی نشده‌اند. رئیس پلیس آگاهی استان قزوین افزود: متهم که به همراه مادرش در خانه‌ای در مرکز شهر زندگی می‌کرد، هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی برای کشف انگیزه او از اسیدپاشی‌های سریالی ادامه دارد.

کد خبر 123044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز