گروه حوادث: با مرگ سارق زورگیر و دستگیری همدست او در جریان تعقیب و گریز پلیس، جزئیات تازه‌ای از فعالیت‌ مجرمانه این باند خشن فاش شد.

خودرو

ظهر یکشنبه گذشته ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران که از مدت‌ها قبل در تعقیب یک باند زورگیری بودند، 2 نفر از اعضای باند را هنگامی که سوار بر یک پراید مسروقه بوده و در بزرگراه چمران در حرکت بودند، شناسایی کردند و به آنها دستور ایست دادند.

بعد از توقف خودرو در کنار خیابان، ماموران برای بازداشت سرنشینان پراید از ماشین پیاده شدند اما در همین هنگام راننده پراید پایش را روی پدال گاز گذاشت و بعد از اینکه کمی دنده عقب رفت، در اتوبان با سرعت زیاد شروع به فرار کرد.بلافاصله عملیات تعقیب مردان مرموز شروع شد و ماموران پس از شلیک چند تیر اخطار وقتی دیدند آنها قصد تسلیم شدن ندارند، با توجه به قانون به کار‌گیری سلاح شروع به تیراندازی به سوی پراید کردند. در جریان این تیراندازی بود که راننده خودرو به نام مسعود بر اثر اصابت چند گلوله کشته شد و همدستش به نام علی که قصد داشت با پای پیاده به فرار ادامه دهد، توسط ماموران دستگیر شد.

مجرمان خشن

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه سرنشینان خودروی مورد نظر از اعضای باند 3‌نفره زورگیری بودند که از 3 ماه قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشتند، درباره فعالیت‌های مجرمانه آنها گفت: متهمان و همدستشان بعد از سرقت خودروهای پراید به‌عنوان مسافرکش در غرب تهران تردد می‌کردند و با شناسایی طعمه‌ها‌یشان آنها را سوار خودرو می‌کردند. پس از طی مسافتی، آنها ناگهان تغییر مسیر داده و با تهدید و ضرب و شتم مسافر، اموال با ارزش از جمله پول نقد و تلفن همراه او را به سرقت می‌بردند.

وی ادامه داد: علی، متهم دستگیر شده که سرکرده باند بوده پیش از این 5 بار به اتهام جیب بری، کیف‌قاپی و زورگیری دستگیر شده بود که آخرین بار آن به 4 ماه قبل برمی‌گردد اما این متهم توانسته بود بعد از دستگیری با سپردن وثیقه از زندان آزاده شده و فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از‌سر بگیرد.

وی با بیان اینکه دستگیری این باند 3 نفره به‌دنبال شکایت تعداد زیادی از شاکیان در دستور کار پلیس قرار گرفت، یادآور شد: متهمان برای فرار از دست پلیس مدام خودروهای مسروقه و مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌دادند اما خوشبختانه ماموران توانستند آنها را ردگیری کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران توضیح داد: بعد از مرگ یکی از اعضای باند در جریان تعقیب و گریز و دستگیری همدستش، ماموران راهی محل سکونت آنها شدند و فهمیدند که این افراد با پول‌های سرقتی اقدام به اجاره خانه‌ای مجلل در غرب تهران کرده‌اند که در بازرسی از آنجا مقدار زیادی از اموال سرقتی از جمله کیف دستی زنانه و پول و چند تابلو فرش کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون جست‌وجو برای دستگیری عضو فراری باند و مالخری که اموال مسروقه را از متهمان خریداری می‌کرده ادامه دارد و کسانی که به این روش توسط سارقان مورد زورگیری قرار گرفته‌اند برای شناسایی متهم دستگیر شده می‌توانند به پایگاه دوم اداره آگاهی تهران مراجعه کنند.

گفتگو با متهم  دستگیر شده

  • چند سال داری و چرا دستگیر شده‌ای؟

32 سال دارم و به اتهام کیف قاپی و زورگیری دستگیر شده‌ام.

  • چه مدت این کار را انجام می‌دادید؟

نزدیک 5 ماه است.

  • چطور طعمه‌های‌تان را شناسایی می‌کردید؟

ما با سرقت خودروها در خیابان‌های خلوت به سراغ مسافران می‌رفتیم و به‌عنوان مسافرکش آنها را سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو از آنها سرقت می‌کردیم و در صورتی هم که مقاومت می‌کردند آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادیم.

بیشتر در چه ساعتی دست به سرقت می‌زدید؟

ظهرها و اوایل شب که هوا تاریک شده بود.

  • با اموال سرقتی چه کار می‌کردید؟

من زمین و خانه در شهرستان خریداری کردم و به‌تازگی 2 خودروی مدل بالا(مورانو و زانتیا) هم خریده بودم.

  • تابلو فرش‌های نفیس را چطور به دست آوردید؟

مدتی قبل مردی را در ترمینال آزادی سوار کردیم و آنها را از او سرقت کردیم.

  • چه شد که سردسته باند شدی؟

در زندان با دوستم که کشته شد آشنا شدم و بعد از آزادی از زندان، هر دوی ما تصمیم به این کار گرفتیم و با همدستی یکی دیگر از دوستانم سرقت‌ها را مرتکب می‌شدیم و آنها بودند که به من می‌گفتند رئیس وگرنه من در این باند کاره‌ای نبودم!

کد خبر 120290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز