گروه حوادث: 2 زن جوان بعد از ریختن طرح دوستی با مردان ثروتمند، به بهانه‌های مختلف وارد خانه‌ آنها می‌شدند و بعد از بیهوش کردن طعمه‌هایشان با آبمیوه مسموم، نقشه سرقت‌های خود را عملی می‌کردند.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان صبح 11 مهرماه امسال و با شکایت مردی در کلانتری103 تهران شروع شد.
شاکی به ماموران گفت: چند روز پیش برای خرید دارویی کمیاب به داروخانه‌ای در نزدیکی میدان تجریش رفتم. زمانی که داشتم تلفنی با دوستم درباره کمیاب بودن داروی مورد نظر حرف می‌زدم، داخل داروخانه خانم جوانی حضور داشت که در حال گوش دادن به مکالمه تلفنی من بود.

دقایقی بعد وقتی متصدی داروخانه گفت که داروی مورد نیازم را ندارد، از داروخانه بیرون آمدم و در همین هنگام زن جوانی که داخل داروخانه در حال گوش‌دادن به مکالمه من و دوستم بود، نزد من آمد و گفت که فردی را می‌شناسد که می‌تواند داروی مورد نیازم را تهیه کند.

شاکی ادامه داد: من که چند روزی بود به‌دنبال تهیه دارو بودم، شماره تماسم را به این زن دادم و قرار شد فردای همان روز، این زن دارو را به من تحویل دهد. مالباخته افزود: فردای آن‌روز زن جوان به همراه زن دیگری برای تحویل دادن داروها مقابل منزلم آمدند و من آنها را دعوت کردم که وارد خانه‌ام شوند.

پس از تهیه شربت برای این دو زن، برای آوردن پول داروها چند دقیقه آنها را در داخل اتاق پذیرایی تنها گذاشتم و زمانی که با پول به اتاق پذیرایی بازگشتم، آنها یک لیوان شربت هم به من تعارف کردند. چند دقیقه بعد از خوردن شربت بود که ناگهان بیهوش شدم و چند ساعت بعد وقتی به هوش آمدم، متوجه شدم که مبلغ 250‌هزار تومان پول داخل منزلم توسط این دو زن جوان به سرقت رفته است.

بعد از شکایت این مرد، تحقیقات برای دستگیری سارقان شروع شد. کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مدتی بعد موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان به نام ندا، 28‌ساله شدند. بلافاصله محل تردد این زن در منطقه پیروزی شناسایی شد و کارآگاهان 12 آبان‌ماه این زن را دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

با حضور مالباخته در پایگاه سوم، بلافاصله ندا مورد شناسایی قرار گرفت و وقتی چاره‌ای جز اعتراف نیافت، ضمن معرفی همدست خود به نام ریحانه، به ارتکاب چند سرقت مشابه دیگر نیز اعتراف کرد. با شناسایی مخفیگاه ریحانه، این متهم نیز توسط کارآگاهان دستگیر شد و به اداره آگاهی انتقال یافت.

متهمان در اعترافات خود درخصوص شیوه و شگرد انجام سرقت‌هایشان گفتند: در خیابان‌ها می‌گشتیم و آنهایی را که ماشین مدل بالا داشتند شناسایی می‌کردیم. سپس به بهانه‌های مختلف با آنها طرح دوستی می‌ریختیم و اعتمادشان را جلب می‌کردیم. در ملاقات‌های بعدی با آنها، به خانه این افراد راه پیدا کرده و با ریختن داروی خواب‌آور در لیوان نوشیدنی، آنها را بی‌هوش می‌کردیم و اموالشان را به سرقت می‌بردیم.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با تحقیقات انجام‌شده تعدادی از افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند شناسایی شده و ضمن مراجعه پایگاه سوم و طرح شکایت، اقدام به شناسایی این متهمان کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تمامی مالباختگانی که به این شیوه و توسط 2 زن جوان مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان نیلوفر مراجعه کنند.

کد خبر 120188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز