گروه حوادث: بنز مدل بالایی که مرد قاچاقچی به‌عنوان هدیه تولد به پسرش کادو داد، دست او را رو کرد.

اکبر شاهی

این مرد بعد از وارد کردن خودروهای قاچاق به ایران، برای آنها اسناد جعلی تهیه می‌کرد و این خودروها را به مشتریانش می‌فروخت. سردار اکبر‌شاهی، فرمانده انتظامی استان تهران، صبح دیروز هنگام بازدید از غرفه همشهری در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات با اعلام این خبر گفت: چندی قبل کارآگاهان اداره آگاهی استان تهران متوجه شدند که فردی خودروهای مدل بالا را از کشورهای همسایه وارد ایران می‌کند و با تهیه سند جعلی برای آنها، این خودروها را به فروش می‌رساند.

وی ادامه داد: ماموران با در اختیار داشتن این اطلاعات، بررسی‌های اولیه خود را در این خصوص آغاز کردند و متوجه شدند این فرد در آخرین معامله، بنز مدل بالایی را از یکی از کشورهای همسایه خریداری کرده و بعد از قاچاق آن به ایران، اقدام به تهیه سند جعلی برای این خودرو کرده است.

سردار اکبرشاهی افزود: ردیابی‌ها برای شناسایی و دستگیری این مرد قاچاقچی آغاز شد تا اینکه کارآگاهان متوجه شدند خودروی بنز مورد نظر مدتی قبل به نام پسر جوانی سند خورده است. با این سرنخ بود که کارآگاهان به شناسایی صاحب جدید خودرو پرداختند تا اینکه یکی از شب‌ها ماموران گشت انتظامی شهرستان کرج متوجه یک بنز مدل بالا شدند که با سرعت زیاد در خیابان در حرکت بود.

ماموران که موفق شده بودند شماره پلاک این خودرو را یادداشت کنند، آن را در اختیار تمامی واحدهای گشتی قرار دادند تا اینکه فردای آن روز صاحب بنز توسط ماموران اداره آگاهی در یکی از خیابان‌ها شناسایی شد و به مقر پلیس انتقال یافت.

وی تصریح کرد: مرد جوان که خود را صاحب خودرو می‌دانست در اظهارات اولیه‌اش مدعی شد که چندی قبل پدرش این بنز مدل بالا را به‌عنوان هدیه تولد به وی داده است. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد که اسناد خودرو جعلی است و این خودرو همان بنزی است که توسط قاچاقچی تحت تعقیب وارد ایران شده است.

فرمانده انتظامی استان تهران یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌‌داد که مرد جوان از جعلی بودن اسناد و مدارک بنز مدل بالا خبر نداشته و پدرش که همان قاچاقچی تحت تعقیب بود، این خودرو را به‌عنوان کادو به او هدیه کرده است. بنابراین تحقیقات از پسر جوان ادامه یافت و ماموران توانستند با استفاده از اطلاعاتی که از وی به دست آورده بودند، مخفیگاه متهم تحت تعقیب را در ویلایی در کرج شناسایی کنند. سردار اکبرشاهی بیان داشت: ماموران با شناسایی مخفیگاه این قاچاقچی، آنجا را محاصره کردند و با دستور قضایی، وارد آنجا شدند.

در جریان این عملیات، قاچاقچی خودروهای مدل‌بالا دستگیر شد و در بازرسی از داخل ویلا، تعداد زیادی مهر جعلی به همراه اسناد و مدارک تقلبی کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه متهم بعد از انتقال به اداره پلیس به قاچاق خودرو اعتراف کرد، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مرد قاچاقچی تا‌کنون 5 خودروی مدل بالا را با این روش وارد کشور کرده و با تهیه سند و مدارک جعلی، آنها را به مشتریانش فروخته است.

سردار اکبر‌شاهی در پایان گفت: تمامی خودروهای قاچاق که توسط این فرد به داخل ایران انتقال یافته است،‌شناسایی و توقیف شده است.

کد خبر 119593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز